Polisbilar i olika utföranden

Startat av Mikael T Nilsson, 15 december 2007, 17:36:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinB

Enligt bilregistret står Porschen reggad på Polismuséet, den har dock körförbud är inte reggad som utryckningsfordon...

HJP

Citat från: MartinB skrivet 01 januari 2008, 16:50:32 PM
Enligt bilregistret står Porschen reggad på Polismuséet, den har dock körförbud är inte reggad som utryckningsfordon...

Den är, mig veterligt, inget utryckningsfordon.
Porschen renoverades, och återställdes i originalskick, av en privatperson. Denne ägde länge bilen, som långa perioder stod på polistekniska museet. Om jag inte är felunderrättad, så är den numera i Polismuseets ägo.

HJP

Ingwar Åfeldt

Själv hade jag två f d polisbilar i min ägo (en i taget) i slutet av 60- och början av 70-talen. Den första var den nedan visade, Plymouth Valiant 1967.

Jag hade bilen i närmare fyra år och den gick som en klocka hela tiden. Framstolarna kom från SAAB. 

M v h
Ingwar

michael k

killar med liten ***** åker valle ;D

Simon

Ett av de två mobila poliskontoren som finns i Stockholm..

HJP

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 30 januari 2008, 00:30:11 AM
Själv hade jag två f d polisbilar i min ägo (en i taget) i slutet av 60- och början av 70-talen. Den första var den nedan visade, Plymouth Valiant 1967.

Jag hade bilen i närmare fyra år och den gick som en klocka hela tiden. Framstolarna kom från SAAB. 

M v h
Ingwar

SNYGG!!

HJP

NHK

Ett par polisbilder från Milano i maj 2007

Nils-Henrik

Jonas M. Bobjörk

Här är min ögonsten. Och en gammal polisbil från Sandviken.
Man kan se en liten grop i taket där kablarna till rampen satt, samt en liten grop där takantennen satt.
Bakpå sitter det redan 2 antenner så där kan man inte se nåt.
När vi rev ut lite för att dra kabel från den nymonterade antennen så hittade vi en gammal antennkabel som polisens verkstad inte orkat dra ur.

(Och nej, det är inte jag som sänkt den. Och jag brukar inte köra med dim- och helljus på tillsammans med varningsblinkers :))

HJP

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 11 februari 2008, 16:43:08 PM

Här är min ögonsten. Och en gammal polisbil från Sandviken.

Här en annan polisbil. Numera är den också en "före detta".
Bilden är tagen på Nytorgsgatan i Stockholm, i november 1982.

HJP

HJP

VW Golf, som svartvit polisbil. Plåtade denna i stadsdelen Hägersten i Stockholm, i maj 1985.

HJP

Richard

Vad trevligt med alla bilder på polisbilar  :D

fontheking5

Såg denna i Ronneby . Inte säker på om den är äkta polisbil eller fake .
Volvo 240 .

Simon

Citat från: fontheking5 skrivet 28 juni 2009, 19:27:14 PM
Såg denna i Ronneby . Inte säker på om den är äkta polisbil eller fake .
Volvo 240 .

Fake..  radio nummret är helt fel och polisvapnet ser ut att vara hemmagjort :-X. Dessutom ska stationeringsorten stå med versaler.