Huvudmeny

Busslink 4612-4613

Startat av Bussmicke, 15 december 2007, 00:15:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buss-tobbe

Ted Selander

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 december 2007, 11:12:05 AM
Verkar så. Jag kanske är helt ute och cyklar här men nog är det väl mycket ovanligt att de stora bussbolagen låter förregistrera sina bussar? Eller ens att tillverkarna gör det? Är detta något nytt eller är det något som jag helt har missat?
Nu har jag i alla fall lärt mig att det är datum för i trafik som gället och man skall titta på fortsättningsvis.

Bussarna byggdes "på spekulation" i ett slags allmän SL-standard, jmf 6338. Sålunda stämde inte all utrustning med Busslinks beställning, något som förlängde leveranstiden avsevärt.

/Ted

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ted S skrivet 16 december 2007, 16:24:35 PM
Bussarna byggdes "på spekulation" i ett slags allmän SL-standard, jmf 6338. Sålunda stämde inte all utrustning med Busslinks beställning, något som förlängde leveranstiden avsevärt.

/Ted

Tack Ted. Jag visste väl att det fanns en förklaring och jag trodde väl att du skulle delge oss den.

Magnus_J

har haft 4612 och den är riktigt behaglig att köra.
växlar mjukt och har en skön gång tycker jag.
en skillnad mot de andra är väl att växelväljaren har * 1 2 3 D N R * knappar istället för de vanliga *D N R*
som tex 4614 har som jag fick i fredags på 515.  ( jo det var kortvagn).

hur passagerar komforten är?
tja har inte haft tid att testa så noga ännu.

homer

Vad är SL standard som skiljer sig från Busslink standard

Magnus_J

Citat från: homer skrivet 16 december 2007, 22:44:07 PM
Vad är SL standard som skiljer sig från Busslink standard

finns det någon SL standard längre?
vad jag har förstått så var det förr gemensamma krav på respktive fordonstillverkare att knappar o reglage mm skulle vara på samma ställe men det är väl inget somföljs längre utan det är väl upp till varje operatör, när de beställer.

Mathias Rickman

Citat från: Bussmicke skrivet 15 december 2007, 00:15:52 AM

Heej

vad är det för blankt som sitter vid reg-plåten prisic

Mathias

robbes

VAd för blankt menar du ser inget blankt mer äön det som är under nummer plåten på det svarta där står det volvobussar säffle om jag ej missminner mig

Magnus_J

under 6an i 46.. är väl en dekal för spolarvätska eller likande.
man tänker inte så noga på sånt  ;D

homer

hjälpstart borde de väl stå?