Vid Söderbärke och Smedjebacken... (Bilder)

Startat av Patrik, 14 december 2007, 19:30:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Åkte en liten resa igår 13/12 och jag fotade lite från tåget och utanför.


Mellan Vad och Söderbärke såg man det här från tåget.


Samt det här.


Och det här.


Inne i Smedjebackens stationshus.








Från vattensidan i Smedjebacken


Rusning på Vasagatan i Smedjebacken kl 15:41


Smedjebacken station




En byggnad några meter från stationshuset som jag inte vet vad det är till för.


Ett GC-lok i Smedjebacken

Bengt Jönsson

Ohhhhhhhhhhhh... !!!!!!!!!!!!!

Helt underbara bilder!
Speciellt av en så gott som oförstörd interiör från 50-talet.  helt utan klo**er dessutom.  undrar hur många gånger denna interiör har fått vara modell och bakgrund i filmer?

Mmmm.. Boaserade paneler i en färg som "försvann" på tidigt 70-tal..

Vän av ordning frågar sig då varför denna station med interiör och komplett med våg fått vara kvar såpass oförstörd?

Anropa K-spanarna och K-märk DIREKT !!

/Bengt

Patrik

Tack, det kan vara så att den är så oförstörd eftersom det finns tågklarerare i rummet bredvid och en körskola eller liknande i nästa rum.

Bengt Jönsson

Mmm.. Mumma !!

Bilden av Rc-loket i 90-tals färger men med en "typografi" och bildestetik som om det föreställde ett ånglok från 20- eller 30-talet!  JA, faktiskt litegranna av den bildestetik som förekom i det tidigare Sovjetunionen med traktorer, skördetröskor och lokomotiv frustande fram...  ;D

Gjorde SJ verkligen sådana planscher på 90-talet som en replika från svunna tider.. ?
"Järnvägsmodernitet" så det stänker om det!

/B

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 15 december 2007, 10:57:15 AM
Mmm.. Mumma !!

Bilden av Rc-loket i 90-tals färger men med en "typografi" och bildestetik som om det föreställde ett ånglok från 20- eller 30-talet!  JA, faktiskt litegranna av den bildestetik som förekom i det tidigare Sovjetunionen med traktorer, skördetröskor och lokomotiv frustande fram...  ;D

Gjorde SJ verkligen sådana planscher på 90-talet som en replika från svunna tider.. ?
"Järnvägsmodernitet" så det stänker om det!

/B

Ja, den affischen togs fram 1990 sedan den nya designen presenterats och det nyaste Rc-loket (och det sista) 1422 blivit blåmålat.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)