Helmarkar'n på kusten

Startat av Ersa, 13 december 2007, 19:15:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

Citat från: Fredde_J skrivet 15 december 2007, 23:35:16 PM
Hos Vägverket är inte "avställd" och "avregistrerad" samma sak.

Kan ta ett exempel: 6148 (hos Swebus) är avställd sedan 07-11-06. Tror inte att man hade dragit iväg denna till Säffle om man hade för avsikt att skrota den efter incidenten den var med om. (bild i annan tråd)

Enkelt men sant; avställd och avregistrerad är två helt olika saker.

Punkt.

/Fredde

Tackar var ju det jag skrev och förklaringen från vägverketshemsida tänk att man får skit bara för man tog fram fakta uppgifter om fordon som var i trafik eller inte. Och att man får skit från en administratör här som påstår man skrivit avregistrerad

Staffan Sävenfjord

Citat från: robbes skrivet 15 december 2007, 23:37:29 PM
Tackar var ju det jag skrev och förklaringen från vägverketshemsida tänk att man får skit bara för man tog fram fakta uppgifter om fordon som var i trafik eller inte. Och att man får skit från en administratör här som påstår man skrivit avregistrerad

Jag råkade förväxla uttrycken avställd och avregistrerad i hastigheten och det ber jag om ursäkt för. Jag har inte kastat skit på dig och jag har inte påstått att du skrivit avregistrerad. Vad du har kastat på mig kan vi kanske lämna därhän då det inte gynnar debatten eller klimatet här att ta upp det igen.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Den blå dubbeldäckaren 3028 är i trafik veckans flesta dagar. Denna stod utanför verkstaden vid tillfället och har sannolikt varit "undanställd" under natten inför ett verkstadsbesök. Isen försvinner nog snabbt med hjälp av webaston, antar jag. Men detta kanske Linus G kan svara på bättre då ju han känner denna buss bättre än någon annan på forumet.

De gråröda Volvolederna 1093 & 1094 samt de gråorange Scaniakortvagnarna 1036, 1039 etc är gamla Polarbussar. De ägs ännu av Veolia Transport men är avställda, och till salu med hjälp från Bus Trade Center. Så framöver lär det även kunna bli tal om avregistrering (och export).
Dyra prislappar finns i denna tråd:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=6379.0

Någon "rampkoppling" med värme, glykol och batteriladdning existerar inte i Umeå. Här står alla stadsbussar som ska ut dagen efter inomhus i varmgarage och är enbart kopplade till tryckluft. Alla stadsbussar har webasto/strocco som får upp värmen i elementen under tomkörningen till starthållplats.

buss-tobbe