Huvudmeny

Linjebuss 3447

Startat av Janne Rickman, 12 december 2007, 19:41:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Linjebuss 3447 i Linköping.

/Janne

Walter

Återfinns numera i Eslöv tror jag. Tackar för bilden
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

OSkar000

Citat från: Walter skrivet 12 december 2007, 21:25:55 PM
Återfinns numera i Eslöv tror jag. Tackar för bilden

Den är kvar i Linköping om den inte har flyttats nyligen.

Dessa bussar är snart 10 år gamla och jämfört med motsvarande Volvobussar av samma årsmodell så är det milsvid skillnad vad det gäller skicket. Dessa har gått på "pensionärslinjer" under större delen av tiden och vissa ser i princip ut som nya invändigt utan varesig onormalt slitage eller klo**er. Att de sen upplevs som att de går riktigt bra gör inte saken sämre.

Cyklisten

I Eslöv har vi bara 3444-3446 samt 2945 och (ibland) 2629. 3444 har precis krockat med nåt och förlorat en blinkers. Men snart blir det trafikutökning till tjugominuterstrafik och en ny linje 3, då kommer det nog någon/några nya fordon. Säger inte nej till fler O405, de är ganska charmiga ;)

Walter

Citat från: OSkar000 skrivet 12 december 2007, 21:47:23 PM
Den är kvar i Linköping om den inte har flyttats nyligen.

Dessa bussar är snart 10 år gamla och jämfört med motsvarande Volvobussar av samma årsmodell så är det milsvid skillnad vad det gäller skicket. Dessa har gått på "pensionärslinjer" under större delen av tiden och vissa ser i princip ut som nya invändigt utan varesig onormalt slitage eller klo**er. Att de sen upplevs som att de går riktigt bra gör inte saken sämre.

Det var ju nästan i vilket fall
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Hittade 2 bilder från 2006.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.