Brandskadad B9S 8500LE

Startat av IntresseTrafik, 11 december 2007, 21:38:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IntresseTrafik

Hej!

Någon vet vad som händer med den brandskadade UDX894? Den som råkade ut för brand hos Volvo Buscenter i Huddinge?
I bilregistret står BEG DELAR/VOLVO TRUCK CENTER SWEDEN i Hissingen som ägare. Den är avställd sedan 070424. Tror ni att vi får se den i trafik i vårens och sommarens stora tunnelbane och tågersättningar i Stockholm eller är nästa hållplats AB Demonteringar?

robbes

beg delar är just en firma som volvo har som säljer begagnade delar så troligen skrotas den om den inte redan är skrotad

IntresseTrafik

Ersa

Tråkigt att höra. Trots att det var en B9S-förseriebuss var den en favorit, som man såg ofta vart än i Sverige man befann sig (Östhammar, Rimbo, Solna, Umeå)

Kvarne

Den stod(står?) i Huddinge när jag susade förbi där förra i slutet av förra veckan iaf.....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Leif D

Citat från: Verspieder skrivet 12 december 2007, 07:00:13 AM
Tråkigt att höra. Trots att det var en B9S-förseriebuss var den en favorit, som man såg ofta vart än i Sverige man befann sig (Östhammar, Rimbo, Solna, Umeå)

Fast allra mest så har den ju synts mellan Valdemarsvik och Norrköping......     under Ringarums flagg....
;-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 12 december 2007, 13:45:18 PM
HUr ser den flaggan ut?  ;)

Flagg står de....   innebär tillhörighet, på sjön....   men de va kanske för långsökt ?
;-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M

Citat från: Verspieder skrivet 12 december 2007, 07:00:13 AM
Snyft jag svetsade ihop chassiet.
/M