Bussförarens vardag!

Startat av Kjell Skog, 11 december 2007, 13:53:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kjell Skog

Buss 165: Försening
Försening på 15 minuter för buss 165 från Högdalen kl 20:05 mot Farsta centrum på grund av ordningsproblem.
Uppdaterat: 2007-12-10 20:26

Har då och då funderat över vad ordningsproblem kan vara.

Fick igår erfara denna försening enligt ovan.

Körde linje 165 mot Farsta och stod i Högdalen och lastade. Ett par grabbar kommer springade
och visar kort å sätter sig längst bak. Kort därefter kommer i kille, cirka 12 år och vill gå längst bak till killarna för att hämta en mobiltelefon, strax efter det kommer ytterligar en kille i samma ålder,
han visar inget kort så jag frågar efter det, då säger han gråtande att en av killarna som sitter
längst bak i bussen tagit mobilen för honom.
Killarna som sitter längst bak nekar å säger att jag kan kolla igenom hans kläder, men jag säger
att det kan inte jag göra, utan ropar på TLC. Efter en kort stund ropar de upp igen och har skickat
vakter från Gullmarsplan. Grabben har med hjälp av sin kompis mobil ringt sin pappa som kommer dit.

Men killen nekar även inför honom. Efter 10 min kommer vakterna till platsen, då har precis pappan
hittat mobilen gömd i en väska som killen haft med sig.

Vakterna tar med killen ut ur bussen tillsammans med pappan och grabben som blivit av med mobilen.

15 min sen fortsatte färden till Farsta.

Nästa gång jag passerade Högdalen, cirka 30-40 min senare sitter killen fortfarande i busskuren
tillsammans med vakterna och nu oxå polisen.

Trist historia men tyvärr allför vanlig. >:(

mvh kjelle

Staffan Sävenfjord

Du skall i alla fall ha heder för ditt agerande och att du tog killen som blivit av med mobilen på allvar. Det tror jag tyvärr inte att alla bussförare skulle ha gjort.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Simon A

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 december 2007, 14:42:42 PM
Du skall i alla fall ha heder för ditt agerande och att du tog killen som blivit av med mobilen på allvar. Det tror jag tyvärr inte att alla bussförare skulle ha gjort.
Håller med dig. Helt korrekt agerande enligt mig också, tänkt om den stackars killen inte skulle ha blivit trodd. Hade ju inte varit speciellt kul för honom. Kan inte annat än hålla med, tragisk historia