Huvudmeny

Fd SJ 1106

Startat av Kinslayer, 11 december 2007, 09:44:55 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Kinslayer

Var o spelade fotboll med jobbet i höstas och hittade denna skapelse på parkeringen....
Ber om ursäkt för bildkavalitén men det är taget med mobilen. Ska köpa en riktig kamera
snart och börja fota på allvar..... :)

Staffan Sävenfjord

Var var du och spelade fotboll och var är alltså bilden tagen? Bussen är i alla fall fd SJ 1120 (inte 1106) och den tillhör en bussnackare: Jan Sjöberg, numera i Varberg. Det är en Volvo B58 Hägglund från 1970.

Kinslayer

Ber om ursäkt för felskrivningen...vet inte var jag fick 1106 ifrån. Ändrar detta i ämnet.
Jag var i Stafsinge utanför Falkenberg o spelade. Var en liten turnering för Swebusdepåer.Tyvärr
kom Skövdedepån sist (av 3 ) men det är ju mindre viktigt. Denna bussen var ju behållningen av
den resan!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kinslayer skrivet 11 december 2007, 10:48:11 AM
Ber om ursäkt för felskrivningen...vet inte var jag fick 1106 ifrån. Ändrar detta i ämnet.
Jag var i Stafsinge utanför Falkenberg o spelade. Var en liten turnering för Swebusdepåer.Tyvärr
kom Skövdedepån sist (av 3 ) men det är ju mindre viktigt. Denna bussen var ju behållningen av
den resan!

Inte för att jag någonsin hört att Jan skulle spela fotboll men han kanske skjutsade gänget från Varbergs-depån dit i sin gamla buss. Men vi får säkert snart en initierad kommentar från ägaren själv.

Ove Bojarp

Har 1120 kvar Törngrenutropare och standardsäten med  s.k skolbarnsdyna?

Jan Sjöberg

Ja visst  :)Allt är helt orginal på 1120  :) :)
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Jan Sjöberg

Spela fotboll är inget för mej i alla fall! :)
Swebus har varje år  på hösten denna fotbollsturnering som är mycket trevlig.
Vi spelade fotboll och senare så var det tipspromenad och middag... med en av Varbergs förare som trubbadur...
Alltid kul att träffa kollegor från andra garage. Desutom ännu roligare då jag har jobbat inom deltagande lags trafikområden.Deltagande i år var Varberg-Skövde-Trollhättan
Fick frågan av vår trafikchef om jag inte kunde ta en veteranbuss och köra supportena från Varberg.
Nästa år blir det  Trollhättan som har ansvar för turneringen.
Måste passa på och tacka alla inblandade för ett bra jobb och framför allt Varbergs Trafikchef Daniel Modidgård som var vår lagledare och fixade så denna dag blev lyckad.
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Kinslayer

Ja så ligger det till! Det var en trevlig dag på alla sätt och vis. Dags att börja träna snart för nästa års turnering  ;D Då tar vi dom....hehe

Ersa

Trevligt med turneringar mellan trafikområdena!  :)
Det var något som man sysslade förr med mellan t.ex. LLT, Pitebuss, Skelleftebuss, Ultra/Polarbuss, Örnsköldsviks Buss, STAB och JB. Men tyvärr inte än idag.