Linje 30 lastar vid hpl Yumbo köp C

Startat av Fredde, 10 december 2007, 20:58:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Linje 30 lastar vid hpl Yumbo köp C för vidare transport mot Maspalomas.. Linje 30 går mellan Santa Catalina - Las Palmas de G.C. - Faro Maspalomas under dagtid (6:30-21:00) övrig tid kör Linje 1 & 5 i princip hela natten alla dagar i veckan detta gör 30 min trafik på natten, dock lite annan sträcka men samma inom Playa del ingles samt San Agustin.. Otroligt bra trafik på Ön samt billigt. lokalresor typ som lokaltrafik 1,10 € kontant,  med betalkort ca 0,82 € inga tillägg på natten heller...

//Fredde

bjorn_k

Har han inte parkat bussen liite snett...  :-\ ;D

Staffan Sävenfjord

Citat från: bjorn_k skrivet 10 december 2007, 22:08:09 PM
Har han inte parkat bussen liite snett...  :-\ ;D

Inte snett men väldigt långt från trottoarkanten. Dessutom kan man diskutera det vettiga i att ha en hållplats precis i ett gathörn.

Fredde

nästan, ut/infart fr en parkering är det. Sedan finns det ett par hpl som är placerade i rondeller med dock breda sådana, ingen trafik hindras när dom stannar. Sedan har ju ländrena söder ut "annan trafik" så att säga. Mer bucklor å repor! Kommer bilder senare på rondell hpl.

bjorn_k

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 december 2007, 22:28:09 PM
Inte snett men väldigt långt från trottoarkanten. Dessutom kan man diskutera det vettiga i att ha en hållplats precis i ett gathörn.
Nä, det är ju inte särskilt snett, relativt kanten....  ::) Jag har precis för mig att det var någon annan här på BS som anmärkte på att chaufförerna alltid stannade så långt från kanten... fast det kanske inte var på Kanarieholmarna?