Huvudmeny

SL 6908

Startat av Janne Rickman, 10 december 2007, 20:02:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

SL-Buss Märsta kör ersättningsbuss för Uppsala-pendeln.

/Janne

Simon A

Inte ofta man ser röda 113 vagnar i Uppsala ;D

//Simon

bjorn_k

Snygg! (Buss alltså...)  ::)

Niklas Bygdestam

Vilket år kan det här vara?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

robbes

det är gammla modellen på brevlådorna i alla fall så runt 2001 eller tidigare

Ersa

Citat från: robbes skrivet 10 december 2007, 22:46:57 PM
det är gammla modellen på brevlådorna i alla fall så runt 2001 eller tidigare

Var det så länge sedan lådorna byttes ut?

Janne Rickman

Jag har inga uppgifter när bilden är tagen.
Man kan få lite information om de, om man vet när Swebus tog över Märsta?

/Janne

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 11 december 2007, 05:12:07 AM
Var det så länge sedan lådorna byttes ut?

Tror att lådorna byttes i olika takt i olika delar av Sverige. I Uppsala var det i alla fall senast 2001 som lådorna byttes, kanske till och med tidigare. Jag har ett speciellt minne kring just 2001 så det är därför jag är så tvärsäker på att de nya lådorna fanns i Uppsala 2001. Men jag minns också att jag någon gång runt årsskiftet 2001 och 2002 åkte norrut och där var det fortfarande gamla lådor kvar. Minns nämligen att jag postade ett speciellt brev då i en gammal låda och reagerade därför på att den fortfarande var gammal. Men jag vet inte om just Uppsala var extra tidigt med att byta till de nya lådorna. Bytet av lådor i Uppsala gick i alla fall fort. Det kanske trots allt tog ett par år att byta lådor i hela Sverige och det kanske var ett par års skillnad på den stad som var först och sist med att byta lådorna

Men jag tycker nog att de gamla lådorna var charmigare
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius

Trevlig bild, Janne.

Det var bättre plats på den tiden framför Centralen  ;)

//Niclas

Kvarne

Oh! Ännu en trevlig bild från Jannes diggabla arkiv!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Krille

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 11 december 2007, 08:11:05 AM

Tror att lådorna byttes i olika takt i olika delar av Sverige. I Uppsala var det i alla fall senast 2001 som lådorna byttes, kanske till och med tidigare. Jag har ett speciellt minne kring just 2001 så det är därför jag är så tvärsäker på att de nya lådorna fanns i Uppsala 2001. Men jag minns också att jag någon gång runt årsskiftet 2001 och 2002 åkte norrut och där var det fortfarande gamla lådor kvar. Minns nämligen att jag postade ett speciellt brev då i en gammal låda och reagerade därför på att den fortfarande var gammal. Men jag vet inte om just Uppsala var extra tidigt med att byta till de nya lådorna. Bytet av lådor i Uppsala gick i alla fall fort. Det kanske trots allt tog ett par år att byta lådor i hela Sverige och det kanske var ett par års skillnad på den stad som var först och sist med att byta lådorna

Men jag tycker nog att de gamla lådorna var charmigare

OT!
Snart ska alla fronttömmare bytas ut igen... Hehe :-\

/K