Från min skokartong del 288 - en Setra från Biri Buss i Södertälje

Startat av Staffan Sävenfjord, 10 december 2007, 18:24:46 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Ett norskt besök i Södertälje för många år sedan gav möjlighet till dessa bilder tack vare en synnerligen trevlig och tillmötesgående bussförare. Han jobbar fortfarande med kommunikationer men numera är de lite mer spårbundna.

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 december 2007, 18:24:46 PM

Hu! Den här bilden påminner om historien jag hört berättas för mig när en av Fridströms dåvarande Setra HDS:er krockade på linje 649 mellan Rö och Beateberg i just en sån här högerkurva.  :-\

Synd att man inte var med på den tiden då det var okej att köra firmalackade dubbeldäckare på SL-linjer i Rimbotrakten.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 10 december 2007, 18:36:20 PM
Hu! Den här bilden påminner om historien jag hört berättas för mig när en av Fridströms dåvarande Setra HDS:er krockade på linje 649 mellan Rö och Beateberg i just en sån här högerkurva.  :-\

Synd att man inte var med på den tiden då det var okej att köra firmalackade dubbeldäckare på SL-linjer i Rimbotrakten.

Om jag minns rätt var den här vägen enkelriktad. Och det var ganska bra sikt bakom bussen så det tillfälliga stannandet var knappast förenat med någon trafikfara. Inte för att jag tror att du avsåg detta, men det finns ju andra... Som jag minns det var det en s k fotokörning, det vill säga att jag gick ut och bussen kom tillbaka så att jag skulle kunna fotografera den. Men förarens pose vid ratten tyder onekligen på att bussen stod stilla.