Biluppgifter fungerar bättre och bättre

Startat av CW66, 06 december 2017, 07:58:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CW66

Hej
Jag har ju öst ganska hård kritik över Biluppgifter.se innan, då de har haft en lång uppförsbacke med saker som inte fungerat, tillsammans med felaktiga och saknade uppgifter.

Nu har man jobbat rätt hårt för att få till sidan igen, och den fungerar betydligt bättre. Informationen bedömer jag tillförlitlig igen då den uppdaterats från Transportstyrelsens databaser.

Man kan nu se ägare igen, dock med lite krångliga funktioner som jag ser det.
Alla fordonen ligger "låsta" och den första som kollar på ett fordon måste låsa upp det via bank-id där man går in och läser in aktuella ägaren. När fordonet väl är upplåst skall det enligt Biluppgifter sedan ligga öppet för all framtid.

Tyvärr går det fortfarande bara att se aktuell ägare, och ägarhistoriken får man fortfarande vända sig till Transportstyrelsen för att få ut.

Den oerhört bra funktionen som fanns från början där ägarna visades direkt i ägarhistoriken var enkel, suverän och gav mycket info utan en massa krångel som jag upplever det just nu.

Visst, det är bra att man fått till någon sorts funktion, men lite känns det fortfarande som att det är en betydlig försämring, och ägarna får man lättare upp på TS, där man via en bank-id inloggning får upp senaste åtminstone tre ägarna, till skillnad från endast en på Biluppgifter.

Men vi får väl se vad framtiden har att utvisa. Jag är smått positiv ändå.

Uffe