Photoshop 7.0 (fråga)

Startat av Fredrik Klint, 09 december 2007, 22:05:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Klint

Varför har man tagit bort "färgburken" i menyn till vänster?
Efter att ha valt färg kan man sedan "hälla" över hela bilden eller önskat område? Eller finns den, var i så fall?

Leif D

Citat från: Fredrik Klint skrivet 09 december 2007, 22:05:22 PM
Varför har man tagit bort "färgburken" i menyn till vänster?
Efter att ha valt färg kan man sedan "hälla" över hela bilden eller önskat område? Eller finns den, var i så fall?

Nog finns färgburken kvar, den gömmer sej säkert bara under någon av knapparna, den gör det i i min Photoshop allafall. Fast jag har ju Photoshop CS3 (= version 10.0.1), vilket är den senaste.
;-)

Fredrik Klint

Okej, får leta lite...
Saknar också möjligheten att välja fet stil på text ifall man vill göra bildtext... Men det finns säkert också någonstans, kan någon förklara var?

bjalle

Citat från: Fredrik Klint skrivet 09 december 2007, 22:19:27 PM
Okej, får leta lite...
Saknar också möjligheten att välja fet stil på text ifall man vill göra bildtext... Men det finns säkert också någonstans, kan någon förklara var?

Funkar inte ctrl + F ?

Blue

Nu har ju jag CS2 men det är nog väldigt likt om jag minns rätt.

Färgburken ligger i sjätte raden till höger bland verktygen, det kan se ut som en tonad fyrkant också. Man växlar verktyg genom att klicka och hålla nere.

Fet stil finns i rutan till höger om typsnittsrutan, det står nog regular där som standard.
Ska man ändra redan skriven text måste man först markera lagret och sen markera texten.

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)