Huvudmeny

Swebus Gävle

Startat av Peter Öden, 09 december 2007, 19:47:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Idag söndag em. då jag åkte förbi depån här i Gävle så stod två SL-lackade ledbussar uppställda
utanför. Det visade sig vara två B 10LA Säffle, 4268 och 4480.
De kommer nog att bli "vikaríebussar" här i Gävle kanske fram till sommaren 2008 !

Mvh Peter Ö

Bussgubben

Som jag trodde, de kanske tar B10LA i 42 och 44serien istället för 46serien då de är så mycket bättre.

Johan Hansson

Kul att Gävle får ledbussar
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bussmicke

Det här blir bara mer och mer intressant...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussgubben skrivet 09 december 2007, 20:04:37 PM
Som jag trodde, de kanske tar B10LA i 42 och 44serien istället för 46serien då de är så mycket bättre.

Skam den som ger sig!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Oskar A

Citat från: Peter Öden skrivet 09 december 2007, 19:47:07 PM
Hej !

Idag söndag em. då jag åkte förbi depån här i Gävle så stod två SL-lackade ledbussar uppställda
utanför. Det visade sig vara två B 10LA Säffle, 4268 och 4480.
De kommer nog att bli "vikaríebussar" här i Gävle kanske fram till sommaren 2008 !

Mvh Peter Ö

Hej! 4268 kan det inte vara. Det var nämligen den som brann i samband med att den flyttades till Stockholm. Bussen som då precis var omlackad till SL-rött fick sin nya placering i Hölö (skrot).
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Walter

Citat från: Bussgubben skrivet 09 december 2007, 20:04:37 PM

Tja det vete sjutton. Kvarne hade två 44-vagnar på sin skrotlista från Hölö
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bjalle

Utökning av trafik eller fordonsbrist?

Fredde

Swebus 4480 har varit avställd sedan sommaren 2006 å är det fortfarande enligt vv.. Har den inte varit i trafik på snart 1,5 år borde det vara något värre fel på den..

//Fredde

Peter Öden

Hej !

Jag får härmed dementera en uppgift jag skrev om de två Vlo B 10LA Säffle ledbussar
som jag noterade utanför Swebusdepån igår söndag. Swebus Gävle ska inte ha dessa
två vagnar !! De ska väl in på Volvoverkstaden, och dess vidare öden (ej Ödén) och
äventyr är okänt för mig !

Mvh Peter Ö