Nobina 7513 och 7519 på väg bort...

Startat av virtual1, 06 november 2017, 20:00:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

....från skåne. Syntes på Essingeleden vid Fredhäll norrgående idag på eftermiddagen. Till Uppland?

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

virtual1

Fredde

Jag mötte två Skåne-Scanior på Essingeleden för nån vecka sen körandes söderut.

Niklas Bygdestam

Citat från: virtual1 skrivet 06 november 2017, 20:00:04 PM
....från skåne. Syntes på Essingeleden vid Fredhäll norrgående idag på eftermiddagen. Till Uppland?

Fler Scania gasbussar till Uppland? Nej, det är bara osannolikt. I alla fall av den  här årsmodellen.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 07 november 2017, 23:17:00 PM

Fler Scania gasbussar till Uppland? Nej, det är bara osannolikt. I alla fall av den  här årsmodellen.

Som Admir redan svarat så ska dessa ingenstans.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Greger Larsson

Citat från: Walter skrivet 08 november 2017, 18:23:19 PM
Som Admir redan svarat så ska dessa ingenstans.
Citat från: virtual1 skrivet 06 november 2017, 21:20:30 PM
Vad fasen gör de så långt norrut då?

Det är väl dom här som rekondas hos Busland(i Tallinn)

Lars-Håkan_E

Citat från: Greger Larsson skrivet 08 november 2017, 18:43:36 PM
Det är väl dom här som rekondas hos Busland(i Tallinn)

De skeppas sannolikt via Kapellskär-Paldiski

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Mikey

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 08 november 2017, 18:50:01 PM
De skeppas sannolikt via Kapellskär-Paldiski

De går via Värtahamnen med Tallink. Har varit bussar ombord de färjorna i flera månader nu, både Skånebussar av olika slag (MAN-boggi och Omnilinkar), samt Skelleftevagnar.

Lars-Håkan_E

Citat från: Mikey skrivet 09 november 2017, 21:49:29 PM
De går via Värtahamnen med Tallink. Har varit bussar ombord de färjorna i flera månader nu, både Skånebussar av olika slag (MAN-boggi och Omnilinkar), samt Skelleftevagnar.

Har man så gott om plats där numera?

Mikey

En eller två bussar om dagen har de uppenbarligen plats för. De tar väl trots allt inte mycket mera plats på däck än vad ett trailersläp gör :)

Gano

Citat från: Mikey skrivet 09 november 2017, 21:49:29 PM

Här hos nobina HBG håller man på att om lackera och byta all frorm av tyg på samtliga Scanior och nästan alla MAN förutom de från 2005/2006 det kanske görs där uppe?

Hasse L

Ett par omlackerade:

RKH 439 - Nobina 7456.

DJD 842 - Nobina 7468.

Några skillnader mot förut:
Mindre texter "Skånetrafiken", diverse nya dekaler, omformulerad miljöslogan på taket, vagnsnumren i fronten saknas samt Scaniamärket i fronten är övermålat. Har inte kollat interiörerna.  /H

Bussmicke

Var det inte grått kring lysena innan?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.