Huvudmeny

Bryggbackning...

Startat av Fredde, 04 november 2017, 22:41:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Keolis 5610 vid Överby brygga, 2017-11-03.

Ulf Berlin

Trevligt.
Gillar verkligen att Keolis har bemödat sig att göra det lilla extra med sin egen skyltning.:)/Ulf

buskörare

Citat från: Ulf Berlin skrivet 07 november 2017, 16:51:04 PM
Trevligt.
Gillar verkligen att Keolis har bemödat sig att göra det lilla extra med sin egen skyltning.:)/Ulf

Arriva och Nobina har också sin logga med. Eller hur menar du?

Ersa

Stämmer bra. Alla tre storbolag har sina logotyper inlagda grafiskt på ett snyggt sätt i BussPC:ns databas.

Ulf Berlin

Citat från: buskörare skrivet 07 november 2017, 20:28:29 PM
Arriva och Nobina har också sin logga med. Eller hur menar du?
Tja,jag tycker att Keolis har gjort en logga som sticker ut lite jämfört med de andras men det är ju min egna uppfattning.../Ulf

Ersa

Citat från: Ulf Berlin skrivet 07 november 2017, 23:14:47 PM
Tja,jag tycker att Keolis har gjort en logga som sticker ut lite jämfört med de andras men det är ju min egna uppfattning.../Ulf

Men du skrev "skyltning", vilket kan tolkas som att det inte var logotypens design i sig, utan i första hand den grafiska tekniska programmeringen av PC-destinationsskyltarna som du syftade på.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 07 november 2017, 23:30:58 PM
Men du skrev "skyltning", vilket kan tolkas som att det inte var logotypens design i sig, utan i första hand den grafiska tekniska programmeringen av PC-destinationsskyltarna som du syftade på.

Eller så försöker man tolka det som skrivs så positivt som möjligt, istället för att leta fel. :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: Carl Eric skrivet 09 november 2017, 18:33:26 PM
Eller så försöker man tolka det som skrivs så positivt som möjligt, istället för att leta fel. :)

Eller så citerar man och svarar till buskörare som tog upp frågan först, istället för att leta fel på den som försökte förklara.