Huvudmeny

Fd Swebus 2463

Startat av Jocke Selling, 04 november 2017, 07:32:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Forumbilder.se, är det något som man kan satsa på att använda för bildvisning?
Det börjar ju dra ihop sig till kalendertider, just nu vill jag inte utfärda några löften, men kan jag hitta ett bra och gratis sätt att ladda upp mina bilder så finns det ju förutsättningar i alla fall.

//Jocke

Jocke Selling

Kanske är postimage bättre?  Tacksam för tips och eller synpunkter.

Bussmicke

Det större bilden ju att föredra, den andra var för liten.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

zjbus

Bägge bilderna har alldeles för låg upplösning.
Mvh zjbus

Stefan P

Hej

Trevlig bild. Den bussen påminner mig om 2467, 2468 som fanns i Uppland?
Den ena var Upplands lackad och den andra var SJ lackad två bussar jag saknar.
Jag har sett bilder på dessa två, hittar dem inte nu?

mvh Stefan P

Frippe Fribas

Citat från: Jocke Selling skrivet 05 november 2017, 07:57:19 AM

Kanske är postimage bättre?  Tacksam för tips och eller synpunkter.
Jag använder Microsofts onedrive som är både gratis och enkelt samtidigt som man kan välja hur man vill visa sina bilder.
Det finns nog lika många alternativ som användare...

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Jocke Selling

Hm. Har försökt bemästra OneDrive, lyckas dock inte få till någon länk så bilden visas direkt i forumet.
Förövrigt är upplösningen låg eftersom jag krymper bilderna jag visar till 1000*666. Original i hög upplösning finns naturligtvis sparade.

//Jocke

Frippe Fribas

Det funkar bra att länka från mitt konto, dock behöver jag vara inloggad på en dator för att kunna länka direkt till bilden.

Lägger jag ut via mobilen brukar jag använda Tapatalks egen bilduppladdningsfunktion eftersom länkningen från Onedrive inte verkar fungera i mobilen märkligt nog.

När jag länkar från mitt Onedrivekonto på datorn har jag för mig att jag kan välja vilken upplösning/format jag vill visa, men eftersom det var ett tag sedan jag försökte den vägen senast vågar jag inte svära på att det är så.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk