Arriva 8183 i Roslagsbaneersättningen - 10 oktober 2017

Startat av Mikael T Nilsson, 10 oktober 2017, 19:13:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Som tidigare nämnts på Bussnack har blåbussarna Arriva 8183 och 8184 flyttats tillbaka till Norrort och trafikerar nu Roslagsbaneersättningen. Notera den sneda linjeskyltning.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Den lite märkliga skyltningen utan åäö antyder på att den är skyltad av PilotFish istället för från BussPC. Är dessa på väg att fasas ut under december, och har redan blivit av med PC/Access?

Buzzlover

Citat från: Ersa skrivet 10 oktober 2017, 21:15:46 PM
Den lite märkliga skyltningen utan åäö antyder på att den är skyltad av PilotFish istället för från BussPC. Är dessa på väg att fasas ut under december, och har redan blivit av med PC/Access?

Om jag minns rätt så hade dem ingen access redan under Tvärbanetiden
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

buskörare

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredde

Skyltningar är alltid intressanta.
Jag mötte en 622x-boggi idag på E18. Den rullade på ersättningen och var enbart skyltad "Danderyd" (förutom linjenumret) och saknade således "s sjukhus" vilket de andra jag mötte var skyltade med...

Ersa

Om SL kunnat leverera sitt PC-system till alla ersättningsbussar hade det ju varit gemensam skyltning överallt. Men mycket pga ersättningstrafikens omfattning var ju detta inte möjligt. Därför blev det en massa andra lösningar med bl.a PilotFish och Mobitecdosor, som operatörerna själva verkade få ordna ensamma.
Alla skyltsystem och tillhörande dot/led-skyltar uppför sig dessutom på många olika (ibland rätt besvärliga) sätt, så i vissa fall kan programeraren säkerligen helt sonika tvingas ge upp försöket att få dubbla textrader, och nöja sig med enbart Danderyd.