Har Swebus 0140 (Halmstad BK spelarbuss) varit en express innan?

Startat av Johan Hansson, 09 december 2007, 11:45:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bussmicke

Tror den har varit både Swebus express och MAS Expressen.

Har jag fel får någon gärna rätta mig.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan H skrivet 09 december 2007, 11:45:07 AM

Den har sitt ursprung hos Masexpressen på Sollerön och kom till Swebus när Tom såldes sitt bolag till dem. Den har alltså gått som expressbuss hos Masexpressen men jag är mer osäker på om den gjort det regelmässigt hos Swebus Express. Jag antar dock att så varit fallet även om den aldrig blev expressbussmålad utan fick Swebus egna färger. Och hur som helst har den ofta fått hoppa in som förstärkningsbuss på Swebus Express. I dag är bussen blåmålad.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Johan Hansson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 december 2007, 11:56:40 AM
Den har sitt ursprung hos Masexpressen på Sollerön och kom till Swebus när Tom såldes sitt bolag till dem. Den har alltså gått som expressbuss hos Masexpressen men jag är mer osäker på om den gjort det regelmässigt hos Swebus Express. Jag antar dock att så varit fallet även om den aldrig blev expressbussmålad utan fick Swebus egna färger. Och hur som helst har den ofta fått hoppa in som förstärkningsbuss på Swebus Express. I dag är bussen blåmålad.

Stämmer att den är blåmålad .
Jag har pratat med han som Lackade om den.
Tog bara 90 timmar och han gjorde det själv.
Bussen lackades om i ett garage utanför Halmstad.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.