Huvudmeny

Ullånger 2017-09-18

Startat av Bussmicke, 24 september 2017, 11:04:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Vi besökte Ullånger för linje 50 brukar mötas här om ingen är sen, perfekt ställe att fota Nobinas linje 50-bussar.
Bilderna är tagna med min nya Canon 6D mark II.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Nisse Bökelund

Hej.
Snyggt att du även fick med flyttfåglarna på bild 1,
och AA-Forden? på bild 3. :)

Hälsningar Nisse.

Niklas Bygdestam

Citat från: Bussmicke skrivet 24 september 2017, 11:04:28 AM
Vi besökte Ullånger för linje 50 brukar mötas här om ingen är sen, perfekt ställe att fota Nobinas linje 50-bussar.

Det brukar påstås att det är världens största klädhängare som man ser till höger om bussen ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Greger Larsson

Citat från: Nisse Bökelund skrivet 24 september 2017, 12:57:01 PM
Hej.
Snyggt att du även fick med flyttfåglarna på bild 1,
och AA-Forden? på bild 3. :)

Hälsningar Nisse.

Lastbilen/pickupen bör vara denna: (och då är det en Buick -29)

Carl Eric

Fantastiska bilder! Särskilt den första!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jona

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 24 september 2017, 14:32:21 PM

Det brukar påstås att det är världens största klädhängare som man ser till höger om bussen ;D

En lokal ortsbo stannade upp när jag fotade denna galge (vid samma tillfälle) och han berättade att denna galge är Världens största trägalge enligt Guinness rekordbok.
Men att klädbutiksinnehavaren sedan fick någon form av storhetsvansinne och klädde in den hela med, ja vad sa han nu, var det 14 eller 24 karats bladguld.

Klädbutiken är idag nedlagd men galgen står kvar....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Nisse Bökelund

Citat från: Greger Larsson skrivet 24 september 2017, 20:33:36 PM
Lastbilen/pickupen bör vara denna: (och då är det en Buick -29)

Hej.

Ja, den bilen måste det vara . Kolla extraljusen och den ljusblå linjen på dörren.

Hälsningar Nisse.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Citat från: Jona skrivet 24 september 2017, 22:47:34 PM
En lokal ortsbo stannade upp när jag fotade denna galge (vid samma tillfälle) och han berättade att denna galge är Världens största trägalge enligt Guinness rekordbok.
Men att klädbutiksinnehavaren sedan fick någon form av storhetsvansinne och klädde in den hela med, ja vad sa han nu, var det 14 eller 24 karats bladguld.

Klädbutiken är idag nedlagd men galgen står kvar....

/Jona

Vad synd att klädbutiken är nedlagd! Det var ju lite roligt med den här galgen och allt. Och de hade ju bra reklam med denna. Alldeles vid E4:an och allt.

Kan det vara detta med bladguldet som blev så dyrt att det sedan gick omkull? Helt onödigt med bladguldet tycker jag. Galgen är lika rolig även utan bladguld.

Hoppas att någon ny klädbutik öppnar där. De skulle ju få fin reklam med galgen. Och så skulle det ju bli igen som det ska vara.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.