Två utsocknes bussar i Växjö (inkl. en ny Kalmarit) - 13 september 2017

Startat av Mikael T Nilsson, 13 september 2017, 21:56:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer bilder på två "utsocknes" bussar i ett regnigt Växjö. Först Blekingebuss Bergkvarabuss 1255 på expresslinje 840 mot Ronneby.

Sedan en splitter ny Scania, tillhörandes Flexbuss i Kalmar län, som precis ankommit Växjö från Åseda. Har bussen fått något inv.nr. hos Flexbuss?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Emil L A.

Vad jag vet så använder Flexbuss endast registreringsnummer, inga inventarienummer.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

S Svensson

Finns det någon förteckning över KLT bussar och på resp företag sedan nyordningen i KLT-län.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: S Svensson skrivet 14 september 2017, 19:16:45 PM
Finns det någon förteckning över KLT bussar och på resp företag sedan nyordningen i KLT-län.

Hej,

Jag har ingen lista, men det verkar vara ett väldigt begränsat antal busstyper som köpts in till de olika bolagen.
Jag baserar det på de bussar jag hittills sett i trafiken och de bilder som hittillls visats på Bussnack.

-Scania boggi
-Setra boggi
-Volvo 8900, 12-meter
Vänliga hälsningar,

Mikael

Fredde

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 15 september 2017, 10:36:54 AM
Hej,

Jag har ingen lista, men det verkar vara ett väldigt begränsat antal busstyper som köpts in till de olika bolagen.
Jag baserar det på de bussar jag hittills sett i trafiken och de bilder som hittillls visats på Bussnack.

-Scania boggi
-Setra boggi
-Volvo 8900, 12-meter

Bergkvarabuss har ett stort antal Citaro (2+2+2) också, bla för stadstrafiken i Kalmar.
De har även andra Citaro med högre standard och någon Setra som inte är boggi.