Huvudmeny

En grön 2:a

Startat av Hasse L, 05 september 2017, 09:52:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

TDR 235

Linje två i Helsingborg har förlängts från Ättekulla till Råå. Samtidigt avkortades ettan motsvarande sträcka. En förberedelse inför denna linjes uppgradering till högre standard år 2019.

Bussmicke

Har linje 2 tagit över just den del av linje ett som kortas av eller skiljer sig sträckan dit något??
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Hasse L

Citat från: Bussmicke skrivet 08 september 2017, 11:47:42 AM
Har linje 2 tagit över just den del av linje ett som kortas av eller skiljer sig sträckan dit något??
Har inte provåkt, men att döma av de tryckta tidtabellerna med hållplatsförteckningar är det samma sträckning Råå-Ättekulla som tagits över av tvåan.

PS
En ny tvärlinje 24 Humlegården-Väla Centrum startade vid tidtabellsskiftet 13/8. Körs m-f kl. 6.30-21 med två 2-axliga bussar.  /Hasse

Frippe Fribas

Även linje 28 verkar vara hyggligt nytillkommen och ersätter väl delar av ettans tidigare sträcka?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Gano

Linje 28 ersätter linje 4 till Långeberga då linje 4 har kortats till Färilsdalen. Linje 28 kör till Långeberga via Stattena och Dalhem.

Frippe Fribas

Så var det ja, tack för rättelsen!
Skånetrafiken borde uppdatera linjekartan på deras hemsida...

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk