Söne Trafik 721 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 01 september 2017, 00:23:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Denna buss har tidigare rullat som stadsbuss i Västervik men används nu i stadstrafiken i Nässjö.

Vid resecentrum den 23 augusti.

Samma som ovan.

På Storgatan samma dag.

På Bandygatan den 24 augusti.

Emil.

Hej.

Anledningen till att denna buss körs i Nässjö är för att den ersätter den skrotade bussen 615, BAY885. Varför
de valde att köpa in en dieselbuss istället för att fortsätta på hybridspåret tycker jag är en oerhört viktig
fråga.

// Emil L.
Blivande chaufför!

Bernt Talbrant

Citat från: Emil L. skrivet 02 september 2017, 22:05:36 PM
Hej.

Anledningen till att denna buss körs i Nässjö är för att den ersätter den skrotade bussen 615, BAY885. Varför
de valde att köpa in en dieselbuss istället för att fortsätta på hybridspåret tycker jag är en oerhört viktig
fråga.

// Emil L.

Skrotad? Den är i varje fall i dagsläget bara avställd. Den kan ju ha råkat ut för något som gör att den är ur trafik en längre tid, men det visar ju sig. Nu har ju Söne istället flyttat en tidigare Västerviksbuss till Nässjö som (tillfällig?) ersättning, tror inte man ska säga att de "köpt" den eftersom det är "inom familjen".

Emil.

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 02 september 2017, 22:17:04 PM
Skrotad? Den är i varje fall i dagsläget bara avställd. Den kan ju ha råkat ut för något som gör att den är ur trafik en längre tid, men det visar ju sig. Nu har ju Söne istället flyttat en tidigare Västerviksbuss till Nässjö som (tillfällig?) ersättning, tror inte man ska säga att de "köpt" den eftersom det är "inom familjen".

Hej igen.

Givetvis menar jag flytta till Nässjö-depån, men den är tydligen bara ett "lån" eftersom KLT ändå
rensar ur sina gamla bussar och ersätter med nya, fräscha bussar. Vad jag har hört så ska de
iallafall skrota bussen, efter en krock vid Optimera, Nässjö.

En BMW som körde in i sidan på bussen och tydligen orsakade så pass omfattande skador att de
skall skrota bussen. Vet att jag inte sett den stå på Finnvedens i Nässjö, något du kanske vet
bättre om var den står?

// Emil L.
Blivande chaufför!

Bernt Talbrant

Citat från: Emil L. skrivet 02 september 2017, 22:24:58 PM
Hej igen.

Givetvis menar jag flytta till Nässjö-depån, men den är tydligen bara ett "lån" eftersom KLT ändå
rensar ur sina gamla bussar och ersätter med nya, fräscha bussar. Vad jag har hört så ska de

En BMW som körde in i sidan på bussen och tydligen orsakade så pass omfattande skador att de
skall skrota bussen. Vet att jag inte sett den stå på Finnvedens i Nässjö, något du kanske vet
bättre om var den står?

// Emil L.

Aha, den har råkat ut för något, det visste inte jag - ja då är det ju mycket möjligt att den ska skrotas. Jag vet alltså inte mer.

Bernt Talbrant

Citat från: Emil L. skrivet 02 september 2017, 22:24:58 PM
Hej igen.

bättre om var den står?

// Emil L.

Antagligen var det denna olycka som Söne 615 var inblandad i då. Den ställdes sedan av den 1 augusti.

Emil.

Yes, det är den bussen som var inblandad. Just nu är 721 endast ett "lån" inom koncernen.
Blivande chaufför!

Bernt Talbrant

Söne 615 sågs nyss åter i trafik på en av Nässjös stadslinjer. Den har alltså reparerats efter sommarens olycka och ställdes enligt bilregistret på igen den 7 november.

Johan Hansson

Denna bussen har numera ägs sedan den 10 november av Sennans Buss i Sennan.
Den kommer gå på Hallandstrafikens nya linje 417 Hyltebruk-Landeryd som blir en matarlinje till Krösatågen ifrån och med tidtabellsskiftet i december
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

virtual1

Citat från: Johan Hansson skrivet 15 november 2017, 11:45:41 AM
Denna bussen har numera ägs sedan den 10 november av Sennans Buss i Sennan.
Den kommer gå på Hallandstrafikens nya linje 417 Hyltebruk-Landeryd som blir en matarlinje till Krösatågen ifrån och med tidtabellsskiftet i december

Avser 'denna bussen' 615 eller 721?

Bernt Talbrant

Citat från: virtual1 skrivet 15 november 2017, 15:13:34 PM

Det gäller 721 eftersom 615 ju kommit ut på Nässjös gator igen efter reparation. Nu har Söne kunnat göra sig av med den tillfälliga ersättaren 721 som alltså sålts till Sennans Buss.

Johan Hansson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 15 november 2017, 16:52:37 PM
Det gäller 721 eftersom 615 ju kommit ut på Nässjös gator igen efter reparation. Nu har Söne kunnat göra sig av med den tillfälliga ersättaren 721 som alltså sålts till Sennans Buss.
Citat från: virtual1 skrivet 15 november 2017, 15:13:34 PM

Förlåt för att jag var otydlig.
Det var Söne 721an jag menade
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.