Arriva 7009 i Norrortstrafiken (SL) - 31 augusti 2017

Startat av Mikael T Nilsson, 31 augusti 2017, 18:12:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Idag dök Arriva 7009 upp i Norrortstrafiken. Den flyttades i augusti från Mälaröarna till Norrort. Jag skymtade den för några veckor sedan i samband med hösttidtabellens start, men fick den inte på bild vid detta tillfälle.

Här kommer i alla fall en bild tagen i regnvädret den sista augusti.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

J0han

Den har gått i Täby i våras också men skickades tillbaka till Ekerö för den hade så mycket problem med växellådan, sen fick Lunda den och fortfarande med samma problem med växellådan, dock rasade lådan tillslut i den branta backen ute på Stora Essingen på L.22B och fick då växellådan fixad efter många månader med problem.   

Mikael T Nilsson

Citat från: J0han skrivet 03 september 2017, 22:26:10 PM
Den har gått i Täby i våras också men skickades tillbaka till Ekerö för den hade så mycket problem med växellådan, sen fick Lunda den och fortfarande med samma problem med växellådan, dock rasade lådan tillslut i den branta backen ute på Stora Essingen på L.22B och fick då växellådan fixad efter många månader med problem.

Tack för uppgifterna! Då har den alltså valsat runt i Norr- och Västerort ett tag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.