Ett antagande om omflytt Keolis SSV...

Startat av virtual1, 30 augusti 2017, 20:53:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Har 39xx försvunnit från Nyboda och ersatts med 703x istället? - anar att rödomlackeringen var för denna flytt isf?!

Karsten

Nej, de är kvar i Nyboda. 7031-7039 bor i Fredriksdal.

homer

703X låter utan att ha full koll som MAN gasbussar och nyboda har ingen möjlighet att husera gasbussar så svaret borde vara Nej

virtual1

Citat från: homer skrivet 30 augusti 2017, 21:33:47 PM
703X låter utan att ha full koll som MAN gasbussar och nyboda har ingen möjlighet att husera gasbussar så svaret borde vara Nej
Citat från: homer skrivet 30 augusti 2017, 21:33:47 PM
703X låter utan att ha full koll som MAN gasbussar och nyboda har ingen möjlighet att husera gasbussar så svaret borde vara Nej

Sant... Men ett antal av dessa hade ju siktats på 144 och 160 och de kör väl inte Fredriksdal????

homer

Citat från: virtual1 skrivet 30 augusti 2017, 21:55:04 PM
Sant... Men ett antal av dessa hade ju siktats på 144 och 160 och de kör väl inte Fredriksdal????

Jo Fredriksdal kör näst intill samtliga avgångar på dessa linjer f r o m vintertidtabellen

virtual1

Citat från: homer skrivet 30 augusti 2017, 22:22:09 PM
Jo Fredriksdal kör näst intill samtliga avgångar på dessa linjer f r o m vintertidtabellen

Har nyboda fått några andra omlopp i gengäld? 144 och 160 är ju riktigt tunga linjer!

virtual1

Citat från: virtual1 skrivet 30 augusti 2017, 22:31:54 PM
Har nyboda fått några andra omlopp i gengäld? 144 och 160 är ju riktigt tunga linjer!

En annan fråga är då: behöver Nyboda ens några ledvagnar då? 133, 134, 135, 141, 142, 143, 145, 147, 152 och 161 körs väl väldigt sällan med ledvagnar? 153 kan jag tänka mig behöver, men annars?????

Niclas Wennerlid

Linje 77 körs ju med ledbuss, sen ett antal nattlinjer t.ex.

// Niclas

Peter Rost

#8
Citat från: virtual1 skrivet 30 augusti 2017, 22:43:50 PM
En annan fråga är då: behöver Nyboda ens några ledvagnar då? 133, 134, 135, 141, 142, 143, 145, 147, 152 och 161 körs väl väldigt sällan med ledvagnar? 153 kan jag tänka mig behöver, men annars?????

Tveksamt att åtminstone linjerna 133, 134, 135, 143, 152, och 161 skulle trafikeras med ledvagnar. Däremot har jag sett att 141, och 147 körs med ledvagnar under högtrafik.


//Peter

Nico

Även på 152 rullar det led av och till.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: Peter Rost skrivet 31 augusti 2017, 05:46:32 AM
Tveksamt att åtminstone linjerna 133, 134, 135, 143, 152, och 161 skulle trafikeras med ledvagnar. Däremot har jag sett att 141, och 147 körs med ledvagnar under högtrafik.


//Peter


Ledbuss på 142 har förekommit tidigare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leyland

Har den "tunga" linjen 165 både lämnat Nybodahallen och ledvagnsutsättning? Eller bara glömd :-[

virtual1

Citat från: Leyland skrivet 31 augusti 2017, 11:26:35 AM
Har den "tunga" linjen 165 både lämnat Nybodahallen och ledvagnsutsättning? Eller bara glömd :-[

Nog glömd :) den är ju såklart en klar kandidat för ledbussarma

Frippe Fribas

Ledbussar finns det fortfarande gott om i Nyboda.
De tursätts ofta på 160 och 165, men givetvis även på många andra linjer.
Jag har noterat att de nyare Citywidebussarna numera är vanligt förekommande på linje 77.
För 66 har man som visats här på forumet ett antal Scanior varav 4705 och 4706 är öronmärkta för linjen, men "förstärks" av ett antal 475x som också har ett förflutet i Hornsberg, men närmast kommer från Botkyrka.
Gubbängen har fått ett gäng Scanialeder och några dito boggibussar från Nyboda respektive Botkyrka som ersättning för de gasleder som flyttat till Fredriksdal.
Det har som sagt stuvats om ganska friskt mellan depåer och linjer i och med öppnandet av Fredriksdalsdepån vilket föranlett en omfattande bussflytt mellan i stort sett samtliga depåer i Stockholm.
Nyboda kör nu nästan alla avgångar på linjerna 66 och 77 i City medan Fredriksdal tagit över ett antal av söderortslinjerna som Nyboda och Gubbängen tidigare körde.
Förändringarnas tid är dock inte över än, fler linjeförändringar är föreslagna till SL för införande under nästa år.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk