Några Roslagsbanebussar - 28 augusti 2017

Startat av Mikael T Nilsson, 28 augusti 2017, 16:58:01 PM

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder från Roslagsbaneersättningen den 28 augusti 2017.

Arriva Norrort har en del Scania Omnicity-vagnar i trafik på Roslagsbaneersättningen. Många verkar ha blivit försedda med den statiska skyltningen/klistermärket, men inte alla, t ex 6741...

...och 7160.

Minst en av de Västtrafikblå Scania Omnilink-vagnarna i 8820-serien har fått den statiska linjeskyltningen.

Jag såg även en turistbuss från Håbo Buss (Volvo 9700) på Roslagsbaneersättningen denna dag. Av de mindre åkarna som Arriva hyr in för Roslagsbanetrafiken har jag sett:
-Busline Sweden
-Ellenius Buss
-Fridströms Busstrafik
-Håbo Buss
-Interbus

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

DBL390 är numera köpt av det företag som bemannat bussen på ersättningen sedan starten den 9 januari.

Ulf Berlin

Citat från: Ersa skrivet 28 augusti 2017, 17:12:02 PM
DBL390 är numera köpt av det företag som bemannat bussen på ersättningen sedan starten den 9 januari.
D v s den som"ännu"är märkt 3228 från Busslinktiden./Ulf

Ulf Berlin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 28 augusti 2017, 16:58:01 PM

Intressant att denna ursprungligen inte kommer från SL land utan har ägts av HjoHabo Omnibusslinje ;)/Ulf

virtual1

Citat från: Ulf Berlin skrivet 28 augusti 2017, 17:39:49 PM
Intressant att denna ursprungligen inte kommer från SL land utan har ägts av HjoHabo Omnibusslinje ;)/Ulf

Inga Vest utöver 9925 hos Fridströms har varit ursprungligen från SL-land, så det var väl inte så underligt?

Ulf Berlin

Citat från: virtual1 skrivet 28 augusti 2017, 19:37:15 PM
Inga Vest utöver 9925 hos Fridströms har varit ursprungligen från SL-land, så det var väl inte så underligt?
Säkerligen inte,men det var bara ett klarläggande om denna.../Ulf

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 28 augusti 2017, 19:37:15 PM

Ska man vara petnoga är ju 9025 från -01 ursprungligen en västerbottning, men har rullat i de flesta SL-områden för alla fyra SL-bussoperatörer sedan 2005. Och tack vare tågersättningen får den fortsätta agera trotjänare på långpass fem dagar i veckan även nu långt efter sin 16-årsdag.

buskörare

Frippe Fribas

Det stämmer att Interbus ingår i Håbokoncernen tillsammans med flera andra bolag.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

buskörare

Såg nyss en av de "tågstripade" (Saltsjöbanan?) på 28:an.