En MAN i stadsmiljö... (1 bild)

Startat av Andreas Ljungqvist, 08 december 2007, 15:18:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Citat från: nimbra skrivet 09 december 2007, 00:10:21 AM
Inte vill jag väl få din bild flyttad till ett annan avdelning, jag är ny på detta forum och vet inte riktigt hur moderatorerna agerar, om det är så vill jag hellre att mina kommentarer blir raderade, något lite hur bilden är uppbyggd borde väl få diskuteras, vi som ser den vet ju inte hur mycket behandlad den är innan publicering.
Och det är en jättebra bild på en buss som jag gärna skulle köra, men jag anser ändå att bilden hade blivit bättre om man redigerat bort lyktstolpen.

Det tycker inte jag. Lyktstolpen finns där vid universitetshuset och då ska den också synas. Dessutom tycker jag att lyktstolpar skapar stämning i bussbilder. Bussar hör ihop med gator och vägar och hör då också ihop med lyktstolpar och annat som finns i gatu- och vägmiljöerna

För att inte den här tråden ska bli en tråd om fototeknik (vilket jag tycker är trist) så tänkte jag passa på att ställa en fråga om själva bussen. Ser att den här bussen är en boggiebuss vilket är vanligt nä5r det gäller gula länsbussar i Skåne. Men finns just den här varianten av MAN-bussar även utan boggie som gula länsbussar i Skåne?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Som gula regionbussar finns endast denna modell av Lions City med boggie

Andreas Ljungqvist

Som regionbuss (gul) i skåne så kan jag nästintill garantera att boggie är vanligast.. Tack för medhållet om stolpen.. Detta är ju för att dokumentera.. Att man sen kanske drar lite i kurvor och annat för att få fram den verkliga färgen är ju en annan sak..