Vardag i Åkersberga - 21/8 2017 [14 Bilder]

Startat av mister_omsi, 21 augusti 2017, 14:41:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mister_omsi

Semestern är slut, skolorna igång och idag kom nya tidtabeller. Avstängningen på Roslagsbanans Kårstagren är slut men Österskärsgrenen är fortsatt avstängd till December, vilket betyder att man har stor chans att se Arrivas ersättningsbussar i Åkersberga. Här kommer ett bildsvep från just denna ort ;D

Påväg ner till stationen mötte jag Arriva 8756 som nyligen flyttat från Halland. Istället för att skylta destinationer har man klistrat på "28 Ersätter Roslagsbanan" på Skyltarna.

Även 8754 hade fått dessa "klisterlappar"

Några SL-röda bussar syntes också till, bland annat 8170 och 8172

och så har vi Arriva 7718

Dessa tre röda gick på 28M

Arriva 7780 fick jag syn på uppställd vid stationen. Den tillsammans med 7779 har nyligen flyttat in till norrort

Arriva 8825 på 27B ::) Såg även 8826 i trafik

Även några bussar från Fridströms kunde man se på ersättningen, bl.a. 9025 med en skyltning jag gillade

Ett tredje fordon från Fridströms som jag hoppas inte gick på ersättningslinjerna ;) SWC521

Björcks TMX877 kom för att hämta resenärer till M/S Rosella

Vad nu!? Linje 656 i Åkersberga :o

Nejdå, bara Nobina 6452 som hade lite problem med skyltningen bak

Till sist en ny närtrafiksbuss som jag velat få bild på ett tag, Bergkvarabuss 238 som verkar ha gått i Kalmar tidigare

Det var allt för denna gången!

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

Tack för trevliga bilder från Åkersberga!

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

AdmirT

Lite OT, men vIlka bussar rullar på Saltsjöersättningen?
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Fredde

Citat från: AdmirT skrivet 21 augusti 2017, 19:51:03 PM
Lite OT, men vIlka bussar rullar på Saltsjöersättningen?

Har senaste tiden mest sett Citaro-led (79xx), Scania boggi (62xx & 75xx) och B9S (81xx & 88xx). Nån enstaka "Saltsjöbane-Scania-led" syns också ibland.
Känns som att det går betydligt färre Scania-led nu än när banan stängdes av.

AdmirT

Citat från: Fredde skrivet 21 augusti 2017, 20:01:31 PM
Har senaste tiden mest sett Citaro-led (79xx), Scania boggi (62xx & 75xx) och B9S (81xx & 88xx). Nån enstaka "Saltsjöbane-Scania-led" syns också ibland.

Tackar för svar :-)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Lars-Håkan_E

Citat från: Mr.Omsi skrivet 21 augusti 2017, 14:41:46 PM
Semestern är slut, skolorna igång och idag kom nya tidtabeller. Avstängningen på Roslagsbanans Kårstagren är slut men Österskärsgrenen är fortsatt avstängd till December, vilket betyder att man har stor chans att se Arrivas ersättningsbussar i Åkersberga. Här kommer ett bildsvep från just denna ort ;D

Till sist en ny närtrafiksbuss som jag velat få bild på ett tag, Bergkvarabuss 238 som verkar ha gått i Kalmar tidigare

Det var allt för denna gången!

Det har flyttas ytterligare 9 systrar till denna.

Bussmicke

Citat från: Fredde skrivet 21 augusti 2017, 20:01:31 PM

Låter som en tråkig vagnpark på linjen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Citat från: Bussmicke skrivet 22 augusti 2017, 01:51:07 AM
Låter som en tråkig vagnpark på linjen.

Jo, men bara för det mötte jag 8851 på Saltsjöbadsleden vid kl. 7:10 i morse....
Kanske rullar den hela dagen eller bara på någon enstaka avgång, oklart för mig. Det är iaf första gången jag ser annat på den ersättningen än SL-rött/blått.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.