Huvudmeny

SL linje 50 igår

Startat av Hasse L, 19 augusti 2017, 10:00:20 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Fredagen 18/8 kunde några av Hornsbergs nya MAN ses även på linje 50, som fr o m måndag, när höstterminen vid Universitetet börjar dras igång,  förväntas utsättas med röda ledbussar. (Tidigare har det körts blå ledbussar och under sommaren 2-axliga röda.) 4048-56 och 4076-4099 ska räcka till linje 67 också och kanske till några 73:or. Det ryktas att några få OmniLink också blir kvar i Hbh. Önsketänkande?

OHR 793 - Keolis 4079.

CRO 172 - Keolis 7485.
En vanlig Fredriksdalsbuss syntes också på linjen. Kanske var det en omärkt flexbuss, eller så var det en förfogandevagn som förstärkte trafiken till Universitetet sista dagen med den glesa sommartidtabellen, turnumret 602 skulle kunna tyda på det. Vad vet jag....

Mikael T Nilsson

Trevligt! Då är ledvagnar tillbaka på linje 50 igen, dock röda.
Intressant med Söderbussen på linjen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

roggek

Trevliga bilder.

Man jag skall läsa rätt i fortsättningen och inte "SL linje 50 år"... ;D

Bussmicke

Kollade några få 50 idag men det var bara MAN Hybrid som kom.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Jag har sett nya MAN-leder på 50:an och 73:an i eftermiddagsrusningen runt Odenplan förra veckan, men har i gengäld lyckats missa Arrivas C2:or så det kanske går på ett ut...

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Bussmicke

Kanske det, jag såg  7965 igår men hade hellre sett nån av de andra..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink

Turnummer 602 på 7485 brukar vara en förfogandevagn. Men å andra sidan så brukar dessa nummer ibland bli kvar från tidigare styrning...
Och som vanligt trevliga vardagsbilder! :)

//R

Mikael T Nilsson

Idag (21/8) såg jag endast röda ledvagnar i 40xx-serien på linje 50, såväl gamla som nya.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Måns Johannesson

Citat från: Hobgoblin skrivet 19 augusti 2017, 10:00:20 AM
Fredagen 18/8 kunde några av Hornsbergs nya MAN ses även på linje 50, som fr o m måndag, när höstterminen vid Universitetet börjar dras igång,  förväntas utsättas med röda ledbussar. (Tidigare har det körts blå ledbussar och under sommaren 2-axliga röda.) 4048-56 och 4076-4099 ska räcka till linje 67 också och kanske till några 73:or. Det ryktas att några få OmniLink också blir kvar i Hbh. Önsketänkande?

Även 4057 är väl röd nu för tiden. Några 77or skall också täckas av Hornsberg. Enligt tidigare uppgifter skall 6029-6032 bli kvar Hb, såg en av dem på 77an idag.

/MJ

Bussmicke

När blev 4056, 4057 röda?
//Bussmicke.

christian berg

Hej,

tror att 4056 levererades röd. Igår söndag gick Scania 6030 på linje 50.

Christian B