Två ersättningsbussar för pendeltåg (SL) - linje 35 - 12 augusti 2017

Startat av Mikael T Nilsson, 14 augusti 2017, 17:45:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer bilder på bussar avsedda för ersättningstrafik för SL-pendeltåg, linje 35.
Först en f.d. Boråsare som vilar vid Spånga stn efter ett pass.

Sedan Nobina 3157, som numera är stationerad i Kallhäll. Används denna vagn uteslutande för pendeltågsersättningen på Bålstalinjen/linje 35, eller kan man se den i den ordnarie SL-trafiken (500-linjerna)?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bese001

Hej!

Kollade i bilregistret (som vanligt  :)) och ser då att 3157-3160 registrerats på Nobina Solna 2017-01.
Tror man brukar regga dem där när de går som tågersättning men det verkar vara lite olika.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bese001 skrivet 14 augusti 2017, 19:02:42 PM
Hej!

Kollade i bilregistret (som vanligt  :)) och ser då att 3157-3160 registrerats på Nobina Solna 2017-01.
Tror man brukar regga dem där när de går som tågersättning men det verkar vara lite olika.

Tack för uppgiften! Aha, skumt! Såg 3157 på en lista för Kallhäll i april/maj och förlitade mig på den. Såg den dessutom i Sollentuna i maj och tänkte då att den kanske skulle trafikera "Kallhällslinje" 567 där.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Lars_L

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 14 augusti 2017, 21:03:54 PM
Tack för uppgiften! Aha, skumt! Såg 3157 på en lista för Kallhäll i april/maj och förlitade mig på den. Såg den dessutom i Sollentuna i maj och tänkte då att den kanske skulle trafikera "Kallhällslinje" 567 där.

3157 är som jag förstått det ordinarie buss för akuta pendeltågsersättningar (alltså den man har som stand-by), den är ju stationerad i Kallhäll och används väl enstaka gånger i trafik i området. Men hör alltså inte till avtalsområdet.
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Frippe Fribas

Jag såg en av dem på Torsgatan vid St Eriksplan för lite sedan, så sannolikt används de även i den ordinarie trafiken i viss utsträckning.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Buzzlover

Som Lars sa så står alltid någon av 3157 - 60 i Sollentuna stn varje dag mellan cirka 07:00 - 16:00 typ då som standby
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

MM

3157-3160 tillhör CTL och ska främst användas som standbybussar för pendeltåget i Jakobsberg, Sollentuna, Östertälje och i Västerhaninge.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael