Nya Stadsbussar till Helsingborg?

Startat av Gano, 09 augusti 2017, 17:23:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Vad jag hört ska Helsingborg få nya stadsbussar 2019 samtidigt som Nobinas avtal går ut. Men jag undrar ifall någon vet vilken sorts bussar de kommer att bli. Eller om man kommer beställa fler ledbussar.

Erling.L

Gissningvis e det delvis upp till den som skall köra det nya avtalet o delvis vad som e specificerat i avtalet..... vet inte ens om tilldelningen e gjord
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Frippe Fribas

Det blir som sagt en blandning av tillträdande operatörs bussar och nya stombussar till HEXen som jag förmodar att huvudmannen står för.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Gano

Jan

Citat från: Erling.L skrivet 09 augusti 2017, 17:24:54 PM
Gissningvis e det delvis upp till den som skall köra det nya avtalet o delvis vad som e specificerat i avtalet..... vet inte ens om tilldelningen e gjord
Tilldelning sker våren 2018.
I branschen i 40 år

Cyklisten

Finns det inga övertagandekrav numera? Nobina fick ju ta över Arrivas bussar förr och vissa av dessa är långt under maxåldern om jag inte är helt fel ute?

Jan

Citat från: Cyklisten skrivet 13 augusti 2017, 23:07:36 PM
Finns det inga övertagandekrav numera? Nobina fick ju ta över Arrivas bussar förr och vissa av dessa är långt under maxåldern om jag inte är helt fel ute?
De nyaste är 9 år när avtalet går ut. Boggiebussar ska väl inte finnas i det nya avtalet.
I branschen i 40 år