Angående Swebus när de fanns i GBG

Startat av Bussgubben, 08 december 2007, 12:45:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussgubben

När Swebus hade trafiken i GBG körde de några omlopp på L600? Var försvann alla bussarna då Swebus förlorade upphandlingen? Vore snällt om någon skulle svara!

Fredde

CitatVar försvann alla bussarna då Swebus förlorade upphandlingen?

SL-land gissar jag...

/F

S Svensson

Älvängen körde ursprungligen denna linje. När GSAB tog över där så flyttades körningen till Kruthusgatan som körde dels med 3180 (linje 699??) och linje 600 till Vänersbors,sedan avkortad till Trollhättan. Då Kruthusgata  fick ont om folk flyttades körningen på 600 linjen till Svebus Express iTuve/Gårda Center.På slutet var det endast ett omlopp kvar i Göteborg och dette kom senare att hyras in från Sönebussarna i Göteborg AB som kör med HGA577 (??).Denna går också på 520.Ytterligare en buss Scania/CFifty användes ibland på L600.
Vad som hänt med 3534 vet jag inte. Denna gick mesta tiden hos Swebus Express.

Bussgubben

Trodde man hade även 3903 på L600 tidigare också och att den stod i GBG eftersom en plakat finns kvar sedan 2003

S Svensson

Jag kommer inte ihåg riktigt med placering av bussar på Tuve. Flera av 39xx har funnits i Tuve pga att reparationer. I princip höll Swebus Vänersborg och Trollhättan med bussar.3534 torde varit den som funnits som egen buss i Göteborg längst tid.
Swebus kör alltså linje 600 FORTFARANDE

Ingemar

Citat från: S Svensson skrivet 08 december 2007, 15:14:29 PM
Älvängen körde ursprungligen denna linje. När GSAB tog över där så flyttades körningen till Kruthusgatan som körde dels med 3180 (linje 699??) och linje 600 till Vänersbors,sedan avkortad till Trollhättan. Då Kruthusgata  fick ont om folk flyttades körningen på 600 linjen till Svebus Express iTuve/Gårda Center.På slutet var det endast ett omlopp kvar i Göteborg och dette kom senare att hyras in från Sönebussarna i Göteborg AB som kör med HGA577 (??).Denna går också på 520.Ytterligare en buss Scania/CFifty användes ibland på L600.
Vad som hänt med 3534 vet jag inte. Denna gick mesta tiden hos Swebus Express.
Nja. Söne Buss i göteborg kör ett omlopp, men ordinarie buss är 1149 HGA687. Den är också stripad "västtrafik i samarbete med Swebus" på sidan. Denna buss används i princip aldrig på 520, tror inte det har hänt någon gång sen vi började köra till Trollhättan. Däremot används HGA577 (1153) på 520, och dessutom som reserv för 49an. Sen har det hänt att vi kört med bussar från Sollebrunn och Nossebro på L600, så där kan en och annan Carrus Fifty dykt upp.
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

S Svensson

Har sett den några gånger på 520. En gång skyltad extrabuss.