Huvudmeny

Dagens jubilar

Startat av Greger Larsson, 04 augusti 2017, 22:58:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

DOJ800 - inregistrerad 1997-08-04 (CR76:an t h får vänta knappt två månader till på sitt firande):

yngrot

Intressant bild undrar bara hur de som äger CR76 tänkte när de satte dörr som tar bort all sikt ???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Ser otroligt fult ut med dörren.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

Ja, dörren var inte så lyckad, men trevligt att bussen finns kvar, vart har den sitt ursprung ?  ???

Ugglan

Går Skelleftebuss 277 fortfarande i ordinarie linjetrafik? Om den gör det, vilka linjer trafikerar den då?

Greger Larsson

Citat från: Ugglan skrivet 05 augusti 2017, 22:09:32 PM
Går Skelleftebuss 277 fortfarande i ordinarie linjetrafik? Om den gör det, vilka linjer trafikerar den då?

Reserv i Malå sedan några år

Jona

Blev nu lite nyfiken. Vilken är Skelleftebuss äldsta Buss i trafik ännu?
Kan denna vara kandidaten?

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ruggugglan

Citat från: Jona skrivet 05 augusti 2017, 23:17:47 PM
Blev nu lite nyfiken. Vilken är Skelleftebuss äldsta Buss i trafik ännu?
Kan denna vara kandidaten?

/Jona

Är denna buss i trafik? Jag trodde det var 12 år som gällde i Sverige med undantag för Stockholm som har dispens för 16. Denna buss fyllde ju 20 år hos Skelleftebuss igår.

Jona

Citat från: Ruggugglan skrivet 05 augusti 2017, 23:32:59 PM
Är denna buss i trafik? Jag trodde det var 12 år som gällde i Sverige med undantag för Stockholm som har dispens för 16. Denna buss fyllde ju 20 år hos Skelleftebuss igår.

Ja denna är i trafik som reservbuss enligt trådskaparen kommentar ovan....

Och eftersom många bussar har försvunnit från bolaget nyligt så blev jag nyfiken vilken buss i denna firma som är äldst och fortfarande i trafik, eftersom det ändras snabbare en vad jag hinner med...

/J
MVH Filosofen Jona

Patrik

Den fotade jag i trafik förra sommaren :)

Nästa kandidat kanske är denna? Den verkar vara stationerad i Sorsele och går som ordinarie bland annat till Ammarnäs.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Ersa

Citat från: Ruggugglan skrivet 05 augusti 2017, 23:32:59 PM

Huvudmännen kan väl sätta precis vilka miljö- och ålderskrav de önskar, oberoende av varandra? Någon generell statlig 12-årsgräns i hela landet samt "dispens" från den i Stockholms län har jag aldrig hört om.