Arriva 7917 på stomlinje 179 - 4 augusti 2017

Startat av Mikael T Nilsson, 04 augusti 2017, 16:41:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Idag trafikerade en av Råstas nytilldelade Scania Citywide-ledvagnar linje 179, nämligen vagn 7917 som tidigare varit placerad i Norrort.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buzzlover

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 augusti 2017, 16:41:10 PM
Idag trafikerade en av Råstas nytilldelade Scania Citywide-ledvagnar linje 179, nämligen vagn 7917 som tidigare varit placerad i Norrort.

Såg den även den 12 Juli mot Vällingby vid Kista centrum

(Ursäkta bildkvalitén, snabbtagen mobilbild, då jag inte visste att den skulle gå just då)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

buskörare

Undrar om den placerades om pga bränslet? Tror vi behöver en till blåvagn nu när 8138 gick åt.

Buzzlover

Citat från: buskörare skrivet 04 augusti 2017, 20:15:01 PM
Undrar om den placerades om pga bränslet? Tror vi behöver en till blåvagn nu när 8138 gick åt.
Ja, 88-seriens blå ledbussar antar jag är en bra gissning, dessa har ju Arriva köpt och det finns ingen anledning till att inte behålla dem så 8138as ersättning blir nog en sådan

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Tack för era uppgifter och svar. Ok, så 8138 har alltså slopats.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 05 augusti 2017, 11:09:15 AM
Tack för era uppgifter och svar. Ok, så 8138 har alltså slopats.

Det är vad jag tror. Den är så pass skadad att det kommer kosta multum att fixa till den och med tanke på att den bara har 4 år kvar så tror jag inte att man kommer laga den.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 05 augusti 2017, 11:57:51 AM
Det är vad jag tror. Den är så pass skadad att det kommer kosta multum att fixa till den och med tanke på att den bara har 4 år kvar så tror jag inte att man kommer laga den.

Ok, tack. Det låter rimligt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

buskörare

Verkar som att 8164 återvänt till Norrort? Ryktet säger så.

F.Å

Citat från: buskörare skrivet 06 augusti 2017, 18:45:44 PM
Verkar som att 8164 återvänt till Norrort? Ryktet säger så.

Bekräftas. Åkte i den på 178:an i veckan. Verkar som att vi även släppt iväg 8149 från Råsta.

Buzzlover

Citat från: F.Å skrivet 06 augusti 2017, 20:45:30 PM
Bekräftas. Åkte i den på 178:an i veckan. Verkar som att vi även släppt iväg 8149 från Råsta.

Yes, 8149 har sätts på 178an två gånger senaste veckorna