Keolis 4078 & 4086

Startat av Hasse L, 01 augusti 2017, 16:12:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Ett par nykomlingar visade sig på stan idag:

FDR 187

EDZ 979

(Mobilbilder)

Bussmicke

Intressant, vliket är högsta nummer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

4095 är det högsta jag observerat.
Bifogar en bild jag tog i Hornsberg igår även om den iofs inte inkluderar just 4095.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Anders N

Är det någon som helst skillnad mot den tidigare högsta röda vagnen 4076?

Måns Johannesson

Är hela serien 4077-4095 röda?

/MJ

MaxCi

Ersätter dessa några befintliga vagnar eller är de enbart till för att utöka trafiken?

Mikael T Nilsson

Trevligt! Då är väl Hornsbergs Scanialedvagnar i 60xx-serien snart ett minne blott i innerstadstrafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 augusti 2017, 20:50:46 PM
Trevligt! Då är väl Hornsbergs Scanialedvagnar i 60xx-serien snart ett minne blott i innerstadstrafiken.

Jag är glad för de bilder jag har hunnit ta :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 augusti 2017, 20:50:46 PM

Ja, i alla fall på omlopp som sätts ut från Hornsberg. 4099 ska, om jag minns rätt, vara högsta i serien.

Mikael T Nilsson

Citat från: Karsten skrivet 01 augusti 2017, 22:47:32 PM
Ja, i alla fall på omlopp som sätts ut från Hornsberg. 4099 ska, om jag minns rätt, vara högsta i serien.

Tack för uppgifterna. Har Hornsbergs Scanialedvagnar slopats eller flyttats inom SL-området eller kanske till Jönköping?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ted Selander

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 02 augusti 2017, 13:39:56 PM
Tack för uppgifterna. Har Hornsbergs Scanialedvagnar slopats eller flyttats inom SL-området eller kanske till Jönköping?

6030/1/4-7/9 återlämnas till leasinggivaren. Övriga i serien från 2009 finns i Nacka, Eriksberg och Dalarna.

Robert Brink

Varför så mycket rött nu? Att dom äldsta MAN ledvagnarna ska ersättas förstår jag, men det målas ju även blå vagnar röda nu! När jag fortfarande körde i Söderhallen, så målade man några blå... Känns som om det svänger friskt om vilken färg som gäller? Är det utökad trafik på röda linjer? Är det någon linje som ska få ledbussar som idag kör med normalvagn?

Nu är jag lite nyfiken och får inget internt skvaller längre... :(

//R

Ted Selander

Citat från: Robert Brink skrivet 02 augusti 2017, 14:43:11 PM
Varför så mycket rött nu? Att dom äldsta MAN ledvagnarna ska ersättas förstår jag, men det målas ju även blå vagnar röda nu! När jag fortfarande körde i Söderhallen, så målade man några blå... Känns som om det svänger friskt om vilken färg som gäller? Är det utökad trafik på röda linjer? Är det någon linje som ska få ledbussar som idag kör med normalvagn?

Nu är jag lite nyfiken och får inget internt skvaller längre... :(

//R

Linje 50 blir röd (om den inte redan är det). Jag är på behörigt avstånd numera.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ted S skrivet 02 augusti 2017, 14:15:07 PM
6030/1/4-7/9 återlämnas till leasinggivaren. Övriga i serien från 2009 finns i Nacka, Eriksberg och Dalarna.

Tack för uppgifterna!

4078 var ute i trafik även idag. Det såg ut som att helljusen var påslagna på extraljusen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Mikael T Nilsson

Citat från: Ted S skrivet 02 augusti 2017, 15:49:51 PM
Linje 50 blir röd (om den inte redan är det). Jag är på behörigt avstånd numera.

Det verkar stämma. Idag såg jag fem olika omlopp på linje 50 och samtliga trafikerades av 12-meters röda MAN-bussar (inga ledvagnar alltså).
Vänliga hälsningar,

Mikael