Sennans buss hade tidigare en Scania Scala,men var tog den vägen?

Startat av Johan Hansson, 07 december 2007, 20:57:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Sennans buss hade tidigare en Scania Scala,men var tog den vägen?
Har ej något regnummer har bara sett den på bild hos tillverkarens hemsida.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

yngrot

Som jag fattade det så köpte Sennans Scalan och nästan samtidigt tappade de linjekörningen. Den fanns med på en bussmässa minns inte vilken Staffan kanske har bättre minne??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

bjalle

SDM424 
Numera Söne Trafik AB, Lidköping 508
F.d Sennans Buss 29

enligt mina anteckningar.. hoppas det stämmer

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 07 december 2007, 21:08:27 PM
SDM424 
Numera Söne Trafik AB, Lidköping 508
F.d Sennans Buss 29

enligt mina anteckningar.. hoppas det stämmer

Visst stämmer det, båda delarna. Fast bussen är väl fortfarande stationerad i Lindesberg/Kopparberg. Scania L94UB6x2 Lahti Scala 2002, chassinr L6X20001839793. 2002 var också året då Sennans Buss förlorade linjekörningen och bussen var således Hallands-lackerad mycket kort tid innan den bläv Örebro län-lackerad.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Johan Hansson

Synd att man aldrig han åka med den buss typen.
Första gången jag åkte på landsbygden med buss var 2004 i samband med att jag började plugga på Plönningegymnasiet vid Harplinge.
Busschaufför

bjalle

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 december 2007, 21:15:43 PM
Visst stämmer det, båda delarna. Fast bussen är väl fortfarande stationerad i Lindesberg/Kopparberg. Scania L94UB6x2 Lahti Scala 2002, chassinr L6X20001839793. 2002 var också året då Sennans Buss förlorade linjekörningen och bussen var således Hallands-lackerad mycket kort tid innan den bläv Örebro län-lackerad.

Jo Lindesberg står det i mina anteckningar också.. bara några kolumner bort

Johan Hansson

Busschaufför

bjalle

Citat från: Johan H skrivet 07 december 2007, 21:23:49 PM
Hur är busstypen med komfort m.m?

Enda nackdelen, enligt mig, är att där är rätt högt vindbrus i dem. Framförallt vid stor framdörr...vid liten är det acceptabelt
Annars tycker jag de är bekväma att åka i och det baserar jag på över 500 mil som passagerare i Thygessons Scalor