Huvudmeny

SV: Linje 565

Startat av Patrik, 07 december 2007, 13:42:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 07 december 2007, 13:17:39 PM
Den 18 dec. får vi reda på SL:s beslut om Ekerö och Märsta.. Ska bli intressant...

/Fredde

Det ska bli väldigt intressant, hoppas på ett helt ny företag i Märsta och bussar med minst 70 sittplatser på direktbusslinjen!

Fredde

CitatDet ska bli väldigt intressant, hoppas på ett helt ny företag i Märsta och bussar med minst 70 sittplatser på direktbusslinjen!

Lågt insteg och så många platser? Finns inte så många alternativ...

Någon som har koll på ålderskravet i detta anbudsförfarande? (med res. för att frågan har ställts tidigare)

/F

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 07 december 2007, 13:48:18 PM
Lågt insteg och så många platser? Finns inte så många alternativ...

Någon som har koll på ålderskravet i detta anbudsförfarande? (med res. för att frågan har ställts tidigare)

/F

Då får man väl börja bygga nya bussar eller skippa lågt insteg på ett antal bussar som kan vara gjora för direktbusslinjen, det är aldrig barnvagnar eller äldre personer på denna linje och den körs ju numera med turistbussar med alldeles för lite sittplatser.

Ja, jag vet att jag ställer orimliga krav men jag säger dom iaf.

Patrik

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 december 2007, 13:48:47 PM
Då får du nog fortsätta att drömma (om sittplatserna).

//Lars

Hur många sittplatser har dubbellederna?

Fredde

CitatHur många sittplatser har dubbellederna?

Tveksamt att köra dessa i SL-trafiken av olika anledningar.

Citatden körs ju numera med turistbussar med alldeles för lite sittplatser.

Turistbussar? Pga vangsbrist eller?

/F

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 07 december 2007, 13:53:46 PM
Tveksamt att köra dessa i SL-trafiken av olika anledningar.

Turistbussar? Pga vangsbrist eller?

/F

Man kan bygga om lite korsningar i Väsby så skulle det säkert inte vara några problem att köra dom på E4an in till stan, det är knappt några snäva svängar där.

Det är Busslink Råsta som har avtalet för linjen sedan den startade februari 2006 men dom har alltid låtit FAC Charter,  Midbuss, Delfinbuss m.m. att köra, numera är det istället Westin som kör med sina Neoplaner.

Fredde

CitatMan kan bygga om lite korsningar i Väsby så skulle det säkert inte vara några problem att köra dom på E4an in till stan, det är knappt några snäva svängar där.

Jag skulle då inte vilja ligga i motorvägsfart med en buss av den typen... Borde inte bli så stabil gång.

CitatDet är Busslink Råsta som har avtalet för linjen sedan den startade februari 2006 men dom har alltid låtit FAC Charter,  Midbuss, Delfinbuss m.m. att köra, numera är det istället Westin som kör med sina Neoplaner.

I mina öron, en märklig lösning... Någon som vet anledningen att man inte kör den själv?

/F

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 07 december 2007, 14:01:08 PM
Jag skulle då inte vilja ligga i motorvägsfart med en buss av den typen... Borde inte bli så stabil gång.

I mina öron, en märklig lösning... Någon som vet anledningen att man inte kör den själv?

/F

Busslink och Swebus kör redan med massa B9S på andra motorvägslinjer, kan väl inte vara så mycket jobbigare att åka ca 30 minuter på motorvägen med en buss som är några meter längre.

Jag kan gissa att det är vagnsbrist, garaget står ju nästan tomt på morgonen när dom är ute på andra linjer.

Patrik

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 december 2007, 14:08:33 PM
Linje 565 ingår i Märstaavtalet from augusti.
Fordonskrav ca 55 sittplatser.
8 turer i fm och 5 turer i em rusningen.

//Lars

55 sittplatser...jo jag tackar.
Då kan jag vänta mig att få stå varje gång jag åker mellan Smedbyvägen och Järva krog.

Fredde

Och så kommer ju sittplatsgarantin uppe på det till våren...

/F

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 07 december 2007, 14:13:04 PM
Och så kommer ju sittplatsgarantin uppe på det till våren...

/F

Den kan man ju glömma om inte Märsta köper in fler bussar också.

Ted Selander

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 december 2007, 14:08:33 PM
Linje 565 ingår i Märstaavtalet from augusti.
Fordonskrav ca 55 sittplatser.
8 turer i fm och 5 turer i em rusningen.

//Lars
Vilket för tydlighetens skull innebär att det är Swebus som ansvarar för linjen och anlitar underentreprenör.

/Ted

Patrik

Citat från: Ted S skrivet 07 december 2007, 15:41:32 PM
Vilket för tydlighetens skull innebär att det är Swebus som ansvarar för linjen och anlitar underentreprenör.

/Ted

I augusti ja.

Bussmicke

Patrik, håll ut. Bara 11 dagar kvar...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.