Idag för 6 år sedan...

Startat av Carl Eric, 27 juni 2017, 15:24:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...tog Nobina över trafiken i Norrtälje!

Bjuder på några reprisbilder från den dagen, samtliga fotograferade den 27/6-2011.

Nobina 7401, på första turen till och från Tekniska högskolan.

Nobina 5566, vid Norrtälje busstation

Nobina 5393

Nobina 5394

Nobina 7405. Minns att det väckte stor irritation hos vissa bussfotografer att inventarienumret inte fanns synligt i fronten...

Nobina 5661

Nobina 5531

I Rimbo hittades bla. en av de bussarna som Fridströms Busstrafik bemannade åt Nobina. Nu är Nobina 0028 (och dess kollegor) tillbaka hos Nobina.

Fridströms hade även en kortvagn, som hade nummer 4963. Om jag minns rätt renoverades den och blev klar precis innan trafikstarten.

Nobina 0077 vid Östra station.

Vill också minnas att röda bussar var ganska vanligt på 677 under de första dagarna. Här Nobina 5790

Att det är några avgångar som blir lite tokiga på en första trafikdag är ju inte så konstigt. Denna dagen blev Nobina 5662 tursatt på 638, men om jag minns rätt kom den inte hela vägen innan den (av förklarliga skäl) blev utbytt.

Vem kör 620 idag? Då minns jag det som att Nobina och Keolis delade på linjen. Här i alla fall Nobina 5392.

Avslutar med Nobina 5527!

Hoppas det glädjer någon!

//Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

homer

trevliga bilder och bussarna är lite saknade

Mikael T Nilsson

Citat från: Carl Eric skrivet 27 juni 2017, 15:24:28 PM

Vem kör 620 idag? Då minns jag det som att Nobina och Keolis delade på linjen. Här i alla fall Nobina 5392.

//Carl Eric
[/qoute]

Hej,

Tusen tack för det trevliga bildsvepet!
Idag är det endast Nobina Norrtälje som är trafikutövare på linje 620.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.