Spårvagnsersättningen Hisingen

Startat av janjoh, 21 juni 2017, 11:48:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

janjoh

Nu rullar 6E för fullt mellan Nordstan och Länsmansgården via Wieselgensplatsen och Eketrägatan.
Någon som har bilder? :P

Bussarna ska rulla var 3:e minut, vilket är otroligt tätt.

AdmirT

Sandarna , Transdev och Keolisbussar har synts till på detta uppdrag
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Erling.L

Citat från: AdmirT skrivet 21 juni 2017, 12:28:11 PM
Sandarna , Transdev och Keolisbussar har synts till på detta uppdrag

Leja kör med
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussfanatikern

Nu är även Buss I Väst AB med i leken.

Harald Nordius

Här är några bilder från i måndags.

Jag vet inte riktigt hur de vänder. Den här kom körande Stampgatan och svängde upp framför Posthotellet. Jag trodde de stod på på Åkareplatsen  och inväntade tiden, men där var det gatuarbete så uppställningsplatsen var borta.

Något märklig skyltning när bussen står vid Nordstan och ska avgå mot Länsmansgården

Jag fick vänta en stund innan det kom någon buss från Hisingen, men sen kom fem-sex på en gång. Det är ju många arbeten, så trafiken flyter inte direkt. Jag såg några Röd express som hade hittat en kreativt sätt att undvika köerna runt Nordstan. De körde upp på den västra uppfarten till bron, rundade det skarpa hörnet och ned på den östra.

Knallhatt

Citat från: Harald Nordius skrivet 29 juni 2017, 15:34:07 PM
Här är några bilder från i måndags.

Jag vet inte riktigt hur de vänder. Den här kom körande Stampgatan och svängde upp framför Posthotellet. Jag trodde de stod på på Åkareplatsen  och inväntade tiden, men där var det gatuarbete så uppställningsplatsen var borta.

Något märklig skyltning när bussen står vid Nordstan och ska avgå mot Länsmansgården

Bussarna vänder vid Hotell Eggers som syns bakom bussen. Eller rättare sagt på den korta förbindelsegata som finns bakom Hotell Eggers, där det finns en lastzon.