6 st Swebus expresser till salu på Busmarket!

Startat av Johan Hansson, 06 december 2007, 23:51:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jo sog det dom börjar blir gammla bussarna finns det kvar Vanhool som kör vid malmö o Helsingborg som swebus express.

Bergenga

Carrus/Ajokki Regal II (eller er dette Vector II?) med runde lykter har jeg bare sett 1 av før. Hvor mange finnes det av dem? Kom det noen til Norge?
Mvh.
Øyvind Berg

Christer K

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 december 2007, 00:55:53 AM
Jo sog det dom börjar blir gammla bussarna finns det kvar Vanhool som kör vid malmö o Helsingborg som swebus express.
Det skulle bli miljözoner i Helsingborg från nyåret så några 43 vagnar kan det nog inte finnas i området. Finns väl någon 43 vagn i Skånetrafikens färger men den går väl på landsbyggden i Skåneland.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Walter

Citat från: Christer K skrivet 07 december 2007, 04:36:09 AM
Det skulle bli miljözoner i Helsingborg från nyåret så några 43 vagnar kan det nog inte finnas i området. Finns väl någon 43 vagn i Skånetrafikens färger men den går väl på landsbyggden i Skåneland.
/ Christer K

NET ligger i miljözon så det är nog drygt ett år sedan det gick 43-vagnar på västkusten
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Sundås

De har ju kört till bl.a. Kalmar. Jag åkte VanHool när jag åkte till Stockholm i november. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Fredde

CitatDe har ju kört till bl.a. Kalmar. Jag åkte VanHool när jag åkte till Stockholm i november.

Tycker mest det är Neoplan och MAN-vagnar på 835:an som man möter när jag är i Kalmar på besök.

/Fredde

Möllers

jag tycker bäst om VanHool o Neoplan.
Det dröjer nog inte så lägge till så kommer det nya Volvo 9700HD modellen med kan man ana i 2008  :o
I swebus Express.

Sundås

Citat från: Fredde_J skrivet 07 december 2007, 11:57:09 AM
Tycker mest det är Neoplan och MAN-vagnar på 835:an som man möter när jag är i Kalmar på besök.

/Fredde

Jag tycker det är övervägande VanHool.. Men det skiljer ju från dag till dag.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Fredde

Hur många VanHool finns det kvar hos SwEx nu när dessa står till försäljning?

/Fredde

j-a

Dom på Busmarkets sida är 4336,4353,4354,4362,4389,4396

Ersa

Citat från: Øyvind Berg skrivet 07 december 2007, 01:07:10 AM
Carrus/Ajokki Regal II (eller er dette Vector II?) med runde lykter har jeg bare sett 1 av før. Hvor mange finnes det av dem? Kom det noen til Norge?

Här i Sverige ser man mestadels runda lyktor på Ajokki/Carrus Regal, och till 99% stora lyktor på Delta/Carrus Star.