En plågad f.d. Veolia 3444

Startat av Mikey, 13 juni 2017, 18:45:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

I eftermiddags var jag en sväng i Poltava, Ukraina och stötte där på denna stackare som tidigare rullat som stadsbuss i Eslöv. 2012 flyttades den från Sverige ner till Ukraina, och av skicket på bussen idag finns det nog bara en enda fråga att ställa sig. Vad har dom gjort med den!? :o

Bussen rullade idag varv efter varv på en kort ringlinje inne i staden och ser mest bara ut att vänta på att få dö. Notera gärna framljusen som är plockade från en gammal Skoda 14tr-trådbuss.

Den som har öga för detaljer ser kanske något annat spännande i bakgrunden på sista bilden. Mycket mer av den varan kommer vid ett lite senare tillfälle om det önskas :)

Frank Persson

Såg du några andra före detta svenska bussar i Poltava?   :)

AdmirT

Så snyggt! En fd svensk syns lite på bild 4  :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

AL

Är det en f d stombuss från spårvägen som skymtar på sista bilden?

Mikey

Citat från: Frank Persson skrivet 13 juni 2017, 19:31:58 PM
Såg du några andra före detta svenska bussar i Poltava?   :)

En snabb titt i fotoalbumet från bussarna jag fick på bild visar lackeringar från Skåne, Halland, Göteborg och Örebro. Jag lägger upp dem när jag får tillfälle..

Citat från: AL skrivet 13 juni 2017, 21:40:23 PM
Är det en f d stombuss från spårvägen som skymtar på sista bilden?

Stämmer gött! :)

Ebermark

Fantastiskt att en av dessa bastarder till gasbussar fortfarande lever (om än knappt). Ingick i en serie om elva bussar (nr 3444-3454) till Linjebuss i Linköping som levererades 1998. Var rätt stora problem med dessa bussar redan från början och de minskade inte direkt under livstiden i Sverige.

Mikey

Citat från: Ebermark skrivet 14 juni 2017, 20:49:30 PM
Fantastiskt att en av dessa bastarder till gasbussar fortfarande lever (om än knappt). Ingick i en serie om elva bussar (nr 3444-3454) till Linjebuss i Linköping som levererades 1998. Var rätt stora problem med dessa bussar redan från början och de minskade inte direkt under livstiden i Sverige.

Kanske är det de problemen som har fortsatt, vilket gjort att det ser ut som man gav upp och sänkte bussen i floden (För att sedan fiska upp den igen när man kom på att man faktiskt behövde den)? ;D

Bussmicke

Hoppas du fick fick på fd Stombussen från Göteborg.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Ständig kamp att hålla dessa rulande i Eslöv fram till vintern 2010 (tror jag det var). Ingen trodde på deras fortsatta liv...