Blåklints Buss XWZ 072

Startat av Bussmicke, 06 december 2007, 23:44:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 10 december 2007, 19:20:35 PM
Denna modell är okej men det finns en annan Irizarmodell som är en vedervärdigt sjukt Ful modell,

Nämligen..

Våga inte komma påstå att den är någon större skönhet.
Just denna och 165 har jag åkt med många gånger, jag har individen i min logg för bussresor och skulle säkert kunna kolla hur många resor som har företagits.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

bastuper

Den senare skulle ja int kalla ful, snarare annorlunda utseende, fulsnygg med andra ord. Ja ksulle gärna vara chaffis på en sådan.

Kinslayer

Ja dessa bussar är asfula men faktiskt riktigt sköna att köra! Har kört några stycken från Lidköpingsdepån när vi bytte buss med dom på ett omlopp för ett par år sen.

Men däremot så är ju den första bussen XWZ 072 en riktig goding! Fast Setra 417 HDH är snyggare....

Magnus_J

den stod vid brommaplan lite tidigare ikväll.
om nån är sugen på nattfoto ;D

Simon Bertilsson

Min åsikt är den att bussen är riktigt riktigt snygg. Den här färgsättningen var ju dock katastrof!
Jag talar nu alltså om den nya bussen. Den äldre från Vänersborg var ju däremot inget under i skönhet...

Bus4you har ett fint designprogram på sina. Sjukt snygga bussar. Till och med bakifrån är de snygga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 11 december 2007, 22:09:47 PM
Min åsikt är den att bussen är riktigt riktigt snygg. Den här färgsättningen var ju dock katastrof!
Jag talar nu alltså om den nya bussen. Den äldre från Vänersborg var ju däremot inget under i skönhet...

Bus4you har ett fint designprogram på sina. Sjukt snygga bussar. Till och med bakifrån är de snygga.

Jag hade i gamla snacket en omröstning där jag visade upp 12 bakpartier på nya bussar från Persontrafik 2006-utställningen och frågade vilken läsarna tyckte var snyggast. På den tiden hade vi inte möjlighet till organiserade omröstningar som i dag men de flesta som skrev tyckte att just Irizar PB hade det snyggaste bakpartiet. Slog till och med min egen favorit: Bova Magiq.
Först Irizar:

Och så Magiq:
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)