Advent 4-5-6 - 112,23 meter ny buss i Trondheim

Startat av Bergenga, 06 december 2007, 22:35:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Det ble litt travelt, så jeg fikk ikke lagt ut noen bilder de to siste dagene. Så nå slår jeg til med 9 nye busser hos Team Trafikk på én gang. Alle er Vest Center H, Volvo B7R LE 4x2 og har byggenummer hos Vest fra 3971 til 3979. De ble hentet fra Stryn 22. november og det ser ut til at alle ble satt i trafikk nå på mandag 3. desember. I Team Trafikk er de #894 til #902.

VF 90494 hos Wist Last & Buss i Trondheim, 25.11.2007.

VF 90495 hos Wist Last & Buss i Trondheim, 25.11.2007.

VF 90496 hos Team Trafikk i Trondheim, 23.11.2007.

VF 90497 hos Team Trafikk i Trondheim, 29.11.2007.

VF 90498 hos Team Trafikk i Trondheim, 23.11.2007.

VF 90499 hos Team Trafikk i Trondheim, 23.11.2007.

VF 90500 hos Team Trafikk i Trondheim, 23.11.2007.

VF 90501 hos Team Trafikk i Trondheim, 23.11.2007.

VF 90502 hos Team Trafikk i Trondheim, 29.11.2007.
Mvh.
Øyvind Berg

Bussmicke

Synd att man ersätter bussar med trista Vestbussar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bergenga

Citat från: Bussmicke skrivet 06 december 2007, 22:53:12 PM
Synd att man ersätter bussar med trista Vestbussar.

Det kunne vært Urbino, Omni, 8x00, 7x00, Citaro, Lion's City eller mye annet rart. Jeg syns da vi er heldige som får Vest. :)
Men de skulle veldig gjerne vært i en mindre trist farge. Dessverre ser det ut som det kun blir denne fargen framover, helt til det blir anbud.
I tillegg er jo motoren på disse ganske trist. Høres ut som den er utrustet med et tannlegebor.  >:(
Mvh.
Øyvind Berg

Niklas Bygdestam

Citat från: Øyvind Berg skrivet 07 december 2007, 00:18:43 AM
Det kunne vært Urbino, Omni, 8x00, 7x00, Citaro, Lion's City eller mye annet rart. Jeg syns da vi er heldige som får Vest. :)
Men de skulle veldig gjerne vært i en mindre trist farge. Dessverre ser det ut som det kun blir denne fargen framover, helt til det blir anbud.
I tillegg er jo motoren på disse ganske trist. Høres ut som den er utrustet med et tannlegebor.  >:(

Jag hade föredragit snygga Citaro eller Lion's City istället för Vest som jag aldrig har gillat
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niklas Bygdestam

Citat från: Øyvind Berg skrivet 06 december 2007, 22:35:08 PM

VF 90496 hos Team Trafikk i Trondheim, 23.11.2007.

Två trevliga Säffle.  :D

Den där konstiga blå saken i mitten däremot... ??? :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Magne

Du, dette var en lang buss Øyvind! Hele 112,23 meter?? Jøss ;D

Ersa

Ser ut som de "ble registrerte" i Trondheim, med tanke på VF-skyltarna?
Brukar inte Vestarna bli registrerte i Stryn och få Stryns bokstäver innan de flyttas till "andre byer".

Gode bilder!  :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 08 december 2007, 01:30:15 AM
Ser ut som de "ble registrerte" i Trondheim, med tanke på VF-skyltarna?
Brukar inte Vestarna bli registrerte i Stryn och få Stryns bokstäver innan de flyttas till "andre byer".

Gode bilder!  :)

De brukar registreras i Nordfjordeid och därmed få UA som inledande bokstäver. Men undantag förekommer och just Team Trafikk brukar låta registrera dem i Trondheim. Jag antar att det finns något liknande våra grönskyltar (saluvagnsskyltar) även i Norge.

Bergenga

Jeg er ikke sikker, men jeg tror det er sånn at man kan registrere det et sted men søke om å få bokstavene til et annet sted, men man kan kun søke om de bokstavene som gjelder akkurat nå. Derfor er det fullt mulig at de er registrert i Nordfjordeid, men har fått Trondheims bokstaver. Faktisk så har alle bussene kommet til Trondheim med skiltene på, så jeg tror det er sånn de gjør det. Disse bussene er dessuten forhåndsregistrerte for å komme i samme serie som bussene som ble levert i august og september. Her i Trondheim har man nå kommet langt inn på VF 93000, mens bussene er midt på VF 90000.

De skiltene man har fram til registrering er røde. Det finnes to typer. De som er ordentlig skilt som forhandleren har er med hvit tekst og har da bare tilhørighet til eieren(forhandleren) og ikke kjørtøyet. I tillegg så finnes det noen som er klistremerke, som man gjerne bruker når man trenger å registrere en bil for en dag eller en uke for å få flytta den fra et sted til et annet. Da står det datoer for hvilken dato det gjelder fra og hvilken det gjelder til.

Grønne skilter i Norge er for de som har en persobil der det ikke er satt inn baksete. Da kan man spare ganske mye i avgifter ved å registrere den som varebil. Det er ikke lov å frakte passasjerer baki når man har grønne skilter.
Mvh.
Øyvind Berg

Ersa

Citat från: Øyvind Berg skrivet 08 december 2007, 15:58:47 PM
Grønne skilter i Norge er for de som har en persobil der det ikke er satt inn baksete. Da kan man spare ganske mye i avgifter ved å registrere den som varebil. Det er ikke lov å frakte passasjerer baki når man har grønne skilter.

Precis som "lätt lastbil" här i Sverige då. Krav på lastgaller och förbud mot passagerare bak. Dock vita skyltar på både dem och personbilar.