Sex majbilder från Haningetrakten.

Startat av Kristian, 27 maj 2017, 08:01:20 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Under maj har det blivit ett par korta fotorundor efter jobbet. Först tre bilder från den 12 maj, den gången var bussarna inte det primära målet och de två första är höftskott av sämre modell.

Först stötte jag på en hybridbuss i Jordbro. Ställde mig på bromsen och fotade genom vindrutan, chauffören måste ha undrat vad fan jag höll på med. Nåja, 7872 hette den i.a.f.

På väg från Tyresta mötte jag ytterligare en. Helt om, marsch! 7874 var det denna gång som här anländer till Svartbäcken.

Min enda planerade bussbild under den eftermiddagen, den inte allt för trafikerade linje 842 mellan Jordbro industriområde och Brandbergen.

Nästa fotorunda blev igår, den 26 maj. Grönskan har verkligen exploderat på dessa två veckor.

2536 avgår från Västerhaninge station. Trevligt med metallemblemet i fronten (som även finns på de två följande bussarna), de känns något utrotningshotade.

2534 har fått hoppa in på 981 och rullar fram på Vallavägen. Samma buss gick på 850 för ett tag sedan, Optare-knas?

Till sist 2523 i full rulle på 865. Ska man vara noga så är väl denna bild tagen i Huddinge kommun, strax väster om Lissma.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Cyklisten

Har inte hängt med riktigt, men 7900 kommer visst från Sundsvall, varför har man bytt fordon med varandra egentligen?

Mikael T Nilsson

Tack för detta mycket snygga bildsvep!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.