Swebus 1866 [bild]

Startat av Marc, 09 juni 2007, 09:12:50 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Marc

En enkel bild från hemmaplan igår kväll.

Nu bär det åter av på äventyr, mot Malmö/København i afton. Sedan kors och tvärs genom mellersta Sverige med Interbus 543 i en vecka.

Karsten

Var höll du hus hela eftermiddagen? Jag gled runt i gamla mygelbussen 1826 med FM-radio som inte gick att stänga av och BussPC-skärm som man bara kunde peka "mitt i" med. Annars väldigt trevlig kärra..

Marc

Citat från: Karsten skrivet 09 juni 2007, 10:30:59 AM
Var höll du hus hela eftermiddagen? Jag gled runt i gamla mygelbussen 1826 med FM-radio som inte gick att stänga av och BussPC-skärm som man bara kunde peka "mitt i" med. Annars väldigt trevlig kärra..
Svaret är: Sollenkroka-Stavsnäs-Lillsved, allt med nya "mygel-1866".
Nu väntar 70mil tomkörning till IBIS i södra Malmö. De e la...gamfritt!! ;)

Walter

Citat från: Marc skrivet 09 juni 2007, 11:53:21 AM
Svaret är: Sollenkroka-Stavsnäs-Lillsved, allt med nya "mygel-1866".
Nu väntar 70mil tomkörning till IBIS i södra Malmö. De e la...gamfritt!! ;)

Är det verkligen lönsamt att tomköra till Malmö? Interbus har ju fordon även där!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 09 juni 2007, 15:34:44 PM
Är det verkligen lönsamt att tomköra till Malmö? Interbus har ju fordon även där!

Jo, men det kan ju vara så att fordonen i Malmö inte räcker till. Eller att man ändå inte har någon körning åt andra hållet från Stockholm. Om gruppen skall till Stockholm och t ex göra sightseeing där är det ju också en fördel om de kan göra det i samma buss och med samma förare. I och för sig skall väl en Malmö-förare klara av att köra i Stockholm också (det mest hänger ju på guiden) men det är alltid bra med en förare som är van vid staden.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!