Huvudmeny

Arriva 8859

Startat av Hasse L, 02 maj 2017, 10:53:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

UTA 791 - Volvo B12BLE / Säffle 8500LE 2004 - f.d. Bliva Buss 8051.

De flesta ersättningsbussarna hade flaggor på Valborgsmässoafton. Noterade även att s.k. turnummerbläddrare har monterats och används.

Karsten

Tjusigt!

Men är det inte lite märkligt att dessa landsortsbussar används på Tvärbanan medan stadsbussar används på Roslagsbanan?

Buzzlover

Citat från: Karsten skrivet 02 maj 2017, 11:07:35 AM
Tjusigt!

Men är det inte lite märkligt att dessa landsortsbussar används på Tvärbanan medan stadsbussar används på Roslagsbanan?

Nja du har halvt som halvt rätt, Roslagsbanan har en hel del Landsortsbussar, alla Norrorts 88xx kärror är Landsortsstandard, Om nu Arrivas "Normala" kärror kan det bli stadsbussar men när jag har varit i Danderyd har det bara varit landsort :)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Karsten

Citat från: Buzzlover skrivet 02 maj 2017, 15:53:06 PM
Nja du har halvt som halvt rätt, Roslagsbanan har en hel del Landsortsbussar, alla Norrorts 88xx kärror är Landsortsstandard, Om nu Arrivas "Normala" kärror kan det bli stadsbussar men när jag har varit i Danderyd har det bara varit landsort :)

Nja, jag sa inte att alla bussar på RB-ersättningen är stadsbussar, sån koll har jag. Men omnicitybussarna skulle göra mer nytta på tvären än i skogen samtidigt som den avbildade bussen nog vore bättre i Roslagsskogarna.

Buzzlover

Citat från: Karsten skrivet 02 maj 2017, 18:28:55 PM
Nja, jag sa inte att alla bussar på RB-ersättningen är stadsbussar, sån koll har jag. Men omnicitybussarna skulle göra mer nytta på tvären än i skogen samtidigt som den avbildade bussen nog vore bättre i Roslagsskogarna.

Det är iofs sant, tänkte inte på det :)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Adrian Langemar

Citat från: Karsten skrivet 02 maj 2017, 18:28:55 PM

Kortvagnar har väl för låg kapacitet för tvärbaneersättningen?