Nord, syd, öst och väst med SL

Startat av MaxCi, 01 maj 2017, 18:45:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MaxCi

Hej!
Här följer lite bilder från utkanterna i SL-trafiken, ändhållplatser i väderstrecken norr, söder, öster och väster!

Vi börjar med norr, där Nobina 0074 har anlänt Ellan. Bilden tagen 2017-04-17.

Sedan tar vi oss söderut, till Ankarudden, där Nobina 3060 står och väntar på bättre tider. Bilden tagen 2017-04-02.

Efter detta beger vi oss österut, där Nobina 0084 precis har släppt av sina resenärer vid Östersjö brygga. Bilden tagen 2017-05-01.

Till sist åker vi västerut, där Nobina 3606 har stannat vid Nygård.

HB

Kul upplägg, och snygga bilder. /Henrik/

Ersa

Kul idé, som ju även går att applicera på andra huvudmäns trafik! :) Någon större dagstidning, kanske DN eller SvD, gjorde något liknande reportage om dessa fyra ändhållplatser för ett antal år sedan. Men då uppdelat på fyra dagar, med gott om fakta om dessa fyra ytterområden.
Nygård är den enda av de fyra platserna jag ännu inte besökt själv.

Joakim Wahlberg

Du borde åka linje 779 Ersa, den är trevlig! ;) i övrigt har du inte missat nåt, så spännande är inte Nygård... :D

Kul bilder, dock!
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

DEB

Mycket trevliga bilder, kul tema som jag gärna hade sett appliceras på något annat län också. :) Även forumiten Tommy Enefalk gjorde samma utflykter sommaren 2008.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Tommy E

Citat från: DEB skrivet 02 maj 2017, 17:18:45 PM
Mycket trevliga bilder, kul tema som jag gärna hade sett appliceras på något annat län också. :) Även forumiten Tommy Enefalk gjorde samma utflykter sommaren 2008.

Mycket trevligt tycker jag också, och nu när jag har blivit omnämnd får jag väl säga några ord om mina resor. ;) Bilderna i denna tråd visar ju SL:s yttersta ändhållplatser, men för egen del valde jag att åka till de allra yttersta hållplatserna. Därför blev hållplatsen Dammen på linje 779 mitt resmål i väster, och Räfsnäs brygga på linje 631 motsvarande i öster. (Linje 631 kan väl inte anses ha någon riktig ändhållplats på Rådmansö, eftersom bussarna kör ett varv på ön utan uppehåll. Om jag inte minns fel sker väl omskyltningen till "631 Norrtälje" ganska tidigt på varvet, men jag är osäker eftersom jag inte har varit där på nästan nio år. Tänk att det redan har hunnit bli så mycket... ???) Senare har jag besökt Östersjö brygga också, men vid Nygård har jag faktiskt ännu inte varit. Vi får väl se om jag tar mig dit någon gång under de kommande nio åren... ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

MaxCi

Tackar!

Citat från: Tommy E skrivet 02 maj 2017, 21:42:28 PM
Bilderna i denna tråd visar ju SL:s yttersta ändhållplatser
Du har helt rätt, glömde skriva till detta!

Citat från: Tommy E skrivet 02 maj 2017, 21:42:28 PM
Linje 631 kan väl inte anses ha någon riktig ändhållplats på Rådmansö, eftersom bussarna kör ett varv på ön utan uppehåll.
Det var 6 minuters reglertid vid Östersjö brygga när jag åkte.

Lars-Håkan_E

Citat från: MaxCi skrivet 02 maj 2017, 22:18:27 PM
Tackar!
Du har helt rätt, glömde skriva till detta!
Det var 6 minuters reglertid vid Östersjö brygga när jag åkte.

Östersjö Brygga ligger inte på Rådmansö (631) utan på Björkö (linje 636)

MaxCi

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 02 maj 2017, 22:29:49 PM
Östersjö Brygga ligger inte på Rådmansö (631) utan på Björkö (linje 636)
Tack! Där blev det fel ;D.

Mikael T Nilsson

Tack för ett jättetrevligt bildsvep!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.