Trådbussar Många Bilder.

Startat av Möllers, 05 december 2007, 19:24:43 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

LTU projektas

Lithuanian trolley for example:

Kaunas

Vilnius

Möllers

Fina bilder tror det blir en sån Trådbuss som kommer köra i Landskrona sen kanske den förste bilden.

Bussmicke

Citat från: Mattias Möller. skrivet 05 december 2007, 19:24:43 PM
;D

Trevligt!
Denna bild gillade jag bäst, en redig störtskur.
Mattias, när började du fotografera?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jag började år 2000 fota bussar.

Möllers

Möllers

En bra historia.
Ner jag var liten grabb åke jag mycket med mamma o mormor i Landskrona det var på 1990 talet.
Då körde linjebuss här då i Landskrona då det var skoj åka buss den tiden det körde bara scania bussar då jag åkte nästan varje dag i Landskrona min favo buss var en scania cr112 som körde här.
Fanns bara en av denna modell i Landskrona var dörr 2x2x0  :)
sen kände jag några buss förare då på linjebuss tiden.
Det fanns en förare jag kände väl bra han ville bjuda på macka var gång jag klev på buss i stan  :)
Mycket snäll förare var det.
Sen minns jag den kom en ny Scania buss i Landskrona då sen försvann den gammla CR112 tror jag.
Jag minns det körde VANHOOL på linje 220 på 90 talet var dörr 2x2x2x0 eller 1x1x1x0.
Det körde med SJ bussar i stan med som region buss.
Sen kom Swebus 1995 till stan var DABar då tänke jag vad är detta för skit bussar första gången jag åkte en sån buss  :)
Sen började jag gillar dom mycket bussarna.
Jag kände nästa alla bussförare då hos swebus mormor jag åke så ofta buss i stan.
Fanns bussförare som heter sven,Micke,Bingobara,var mina favoiter som körde här då i Landskrona.
Ner mícke skulle ha rast vid värsta fäladen fick jag sätte mig på förra hytten var skoj sitta där.
Han lärde mig mycket om bussen han lärde mig att skriva på skyleten på bussen som bryakde stå nr på sen visade han motorn ochså var collt det var det gjode han ofta  ;D :o
Sen sven var en roligt bussförare han skojade mycket om folket i bussen.
O Bingobara sälde bingo lottor i bussen jag Köpte ibland han var trevligt var därför vi kalade han bingobara för han säljde bingo lottor.
Ibland fick en Volvo B10M hoppa in linje2 var en region buss dörr 1x1x0 normal buss.
Mormor o jag åkte första dagen av swebus i stan vi åkte så mycket så möligt den dagen.
Sen får man inte se dom mer sen det var soligt  :'(
Sen nästa dag sog jag min första grön buss i Landskrona kördes av Orusttrafiken dett var Nya DABar.
Då fick jag min första kamera av min morfar en bra kamera en gammal en började fota lite med den jag var mycket blyg då o fota bussar  :)
Fanns visa som stannade kvar i Landskorna började köra orusttrafiken då några fick köra i Helsingborg.
Men sven stannade kvar i Landskorna började köra Arriva som Regionbussar.
På linje 217 240 241 242.
Jag fick följa med han ner han körde hella dagen det var jätte skoj åka buss då hälst regionbussar var av Volvo B10M av boggie buss o Scania Fifty normal buss o Scania Vest V10 o Scania DAB buss alla var MLT Lila lack på dom region bussarna.
Men fick aldrig åka med Scania ALB den var min favoritbuss då.
Satt vänate o hoppades han kom med en Scania ALB men det drömmen blev aldrig gjord då fick man aldrig åka en scania ALB det var trist  :'(
Mormor o jag åkte nästan varje dag i Landskrona då orusttrafiken körde då med.
Då fanns det nya bussförare då en heter Rickard o en annan buss förare vi kallar hon ängeln eller den ljuse hon hade så fint hår den buss förare.
Hon hade kört i Stockholm innan fanns många andra trevliga buss förare med då den tiden.
Sen kom Scania omnilink mycket trevligt buss åka med.
Men fick fick bild på den bussen nån gång o DABarna o många fler på år 2000  :)
Sen köpte dom en buss till av DAB.
sen kom Arriva till Landskrona skulle började köra då fanns många som stannde kvar i stan efter orusttrafiken för svann i stan kom nya med bussförare.
Jag minns det kom bussar ifrån Helsingborg började köra här var MAN buss jag åkte med med några gånger.
O nu kör Swebus igen då kom det MAN för första gången i landskrona nästan.
Finns några som kör nu bussförare som har kört swebus på 1995 till nu finns bara visa av dom.
Mormor o jag åkte ofta ochså då.
Men nu kan hon inte åka med buss hon är gammal hon är över 80 år min mormor.
Nu hjälper att handla till henne ofta  :)
Jag började fota mycket på år 2006 till nu detta är bara början på resan  ;D :) ;)

Mattias

J*vlar vad snygga bilder Mattias!! ;D
Och jag håller med Micke, "regnbilden" var pricken över i:et!!
//Mattias
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

LTU projektas

Citat från: Bussmicke skrivet 05 december 2007, 21:22:17 PM
Very nice, thanks.

Great, that you like it :) In the site is more trolleys ( for example Skoda and one Polish Jeltz)

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Möllers

Tycker att 6991 går bäst o den dönar inte så mycket som dom andra trådbussarna.