Huvudmeny

Arriva 8816...

Startat av virtual1, 18 mars 2017, 18:49:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...har jag inte sett ute på vägarna, kan ju kanske bero på detta - 8812 syntes dock inte till på Busmarket den dagen, kanske var inomhus för omplåstrande? - så det är inte så lätt som man skulle kunna tro att nu få Vestarna på bild...

Buzzlover

Har du någon information om VDLen brevid 8816 (t.ex. Invartienummer)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

virtual1

Citat från: Buzzlover skrivet 18 mars 2017, 20:11:23 PM
Har du någon information om VDLen brevid 8816 (t.ex. Invartienummer)

Minns inte, kan ha vart 8753 - men då det är en buss jag plåtat tidigare så brydde jag mig inte så mycket.

igel

Citat från: virtual1 skrivet 18 mars 2017, 20:42:21 PM
Minns inte, kan ha vart 8753 - men då det är en buss jag plåtat tidigare så brydde jag mig inte så mycket.
Vad hade VDLen råkat ut för, måste ju vara relativt ny.

Bussmicke

Bra fråga men mer intressant är ju vad som hänt med 8816 eftersom det är Det bilden visar.. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 20 mars 2017, 10:07:03 AM
Bra fråga men mer intressant är ju vad som hänt med 8816 eftersom det är Det bilden visar.. :)

Tumme upp!

Buzzlover

Citat från: Bussmicke skrivet 20 mars 2017, 10:07:03 AM

Det är väl sant, men samtidigt blir man förvånad och undrar då det är (vad jag vet) första gången en av Norrorts VDL har hamnat hos någon av Bussförsäljarna :)

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

virtual1

Citat från: Buzzlover skrivet 20 mars 2017, 15:41:58 PM
Det är väl sant, men samtidigt blir man förvånad och undrar då det är (vad jag vet) första gången en av Norrorts VDL har hamnat hos någon av Bussförsäljarna :)

Men Busmarket är ju inte bara försäljare, de är ju verkstad likväl - troligare att den är inne för att den brunnit eller liknande och ska repareras.

Buzzlover

Citat från: virtual1 skrivet 20 mars 2017, 15:54:46 PM
Men Busmarket är ju inte bara försäljare, de är ju verkstad likväl - troligare att den är inne för att den brunnit eller liknande och ska repareras.

Okej, det var mer än vad jag visste, tack!

buskörare

Just nu skickar norrort bort alla större jobb pga resursbrist, därav buss på bussmarket.