Arbete på Högdalsskroten för 50 år sedan

Startat av Gunnar D, 11 mars 2017, 16:40:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



Skärbrännaren går varm 11 mars 1967.

Mvh Gunnar

Krille

Började man med att sätta fyr på bussen för att bli av med textilier etc? Eller var den brannskadad sedan tidigare?

K

Nisse Bökelund

Citat från: Krille skrivet 11 mars 2017, 16:55:44 PM
Började man med att sätta fyr på bussen för att bli av med textilier etc? Eller var den brannskadad sedan tidigare?

K

Hej.
På den tiden så fanns inget miljötänkande, så man satte futt på både bussar och spårvagnar
och eldade upp allt brännbart innan man gick lös med skärbrännaren som på bilden.
Så mycket troligt har bussen på bilden mött sitt öde på platts.

Hälsningar Nisse.

roggek

Citat från: Krille skrivet 11 mars 2017, 16:55:44 PM
Började man med att sätta fyr på bussen för att bli av med textilier etc? Eller var den brannskadad sedan tidigare?

K

Metall blir (väl?) "skörare" om man eldar det, så själva skärbrännandet måste ju ha varit väsentligt mycket lättare...

WalleW

Ja, här ryker ( :D) bakgaveln på en..?
Ett "Höghus" är det väl han skär i bitar, men vad är det för litt nr ?
Säkert någon som vet...

/   M v h   Walle

robergh

Citat från: WalleW skrivet 11 mars 2017, 19:47:51 PM
Ja, här ryker ( :D) bakgaveln på en..?
Ett "Höghus" är det väl han skär i bitar, men vad är det för litt nr ?
Säkert någon som vet...

/   M v h   Walle

En H15 bör det väl vara möjligtvis en F3. Gallret bakom "skärarens" rygg vid framdörren kan vara vägledade.

Mr H

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 11 mars 2017, 21:42:13 PM
En H15 bör det väl vara möjligtvis en F3. Gallret bakom "skärarens" rygg vid framdörren kan vara vägledade.

Mr H

Det verkar väl vara H15 1049 som skärs sönder.

/Gunnar